Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Niekłopotliwa forma reklamy

Opublikowano: 18-12-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:55 min

Specjaliści od marketingu starają się ciągle udoskonalać formy przekazu tak, aby były one skuteczne. Współczesny człowiek szybo uczy się nie zauważać treści, które nie są mu w żaden sposób przydatne (tzw. ślepota bannerowa), albo zaczyna z natrętnymi treściami walczyć, korzystając z różnorodnych rozszerzeń blokujących wyświetlanie się reklam.

 

Skutkiem takiej postawy jest tworzenie się nowych form interakcji z odbiorcą, takich jak np. content marketing, czy reklama natywna. Obie strategie promowania produktów i usług mają ze sobą wiele wspólnego. Nastawiają się przede wszystkim na długoterminowe działanie, mające pozytywnie nastawić klienta do danej marki. Działanie to ma opierać się na przekazywaniu treści, które są przydatne, ciekawe, albo przynajmniej niekłopotliwe. Content marketing polega np. na dzieleniu się informacjami z użytkownikiem, w postaci wartościowych poradników, blogów, a także raportów. Natomiast reklama natywna ma dopasowywać się do konkretnej strony internetowej.  Nie jest więc osobnym tworem,  mającym zainteresować klienta, jest natomiast ciekawą formą, która ma w nieirytujący i nie wymagający nadmiernej interakcji sposób, promować markę. Jak to działa? Najlepiej opisać to na przykładzie. W popularnej grze „The Sims Social”, w której użytkownik może, urządzając dom, wyposażyć go w telewizor Smart TV marki Samsung. Odbiorca wie, że jest to reklama. Zaufanie wzbudza również fakt jawności marki – dzięki temu, że nie jest ona ukryta, użytkownik nie ma wrażenia, że się nim manipuluje. Zapoznaje się więc z marką w trakcie wykonywania zaplanowanych czynności (w tym przypadku grania w grę).

 

Możemy wyłonić kilka ważnych cech native advertising. Powinna być ona integralną częścią treści, jaką odbiera i użytkuje potencjalny klient. Dlatego tez powinna być zaadoptowana do wyglądu i specyfiki używanej strony internetowej. Dobrze jest również, gdy przekazywane treści są atrakcyjne dla użytkownika. Można przyrównać ją do reklamy podprogowej, z tym jednak zastrzeżeniem, że reklama natywna pojawia się cyklicznie, a nie jednorazowo, jej oddziaływanie na użytkownika jest więc rozciągnięte w czasie, a zatem skuteczniejsze.

 

Źródło: Marketing Przy Kawie

Autor
Anna Augustyniak-Bączkowska
Ocena artykułu
5.00 - (8 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się