Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Product Listing Ads, czyli jak Google staje się porównywarką cenową

Opublikowano: 22-11-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min

Usługa Product Listing Ads, niedawno została wprowadzona w Polsce i niesie za sobą liczne zmiany oraz poszerza możliwość reklamowania swoich produktów za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Zakupy Google to przejrzysta forma, w której klient bez problemu znajdzie nie tylko odpowiedni produkt, ale także będzie mógł porównać oferty różnych sklepów.

 

 

źródło: opracowanie własne

 

Przewidywać można, że tego typu rozwiązanie stosowanym będzie najczęściej w przypadku e-commerce. Trudno jest przedstawić bowiem grafikę oferowanej przez daną firmę usługi. Co ważne- PLA jest niezależnym od reklam tekstowych. Możliwe będzie zatem eksplorowanie rynku na obu polach, stosując zarazem reklamy tekstowe oraz graficzne, które wyświetlają się podczas jednego wyszukiwania klientów.

 

Reklamy te kierowane są do bezpośredniej podstrony danego sklepu, a więc generują bardziej wartościowy ruch. Tego typu rozwiązanie stanowi prolog dla wprowadzenia na naszym rynku Google Shopping, które idealnie sprawdza się już w innych krajach.

 

Dla uruchomienia kampanii produktów potrzebne jest posiadanie konta AdWords i dostosowanie informacji o swoich produktach do wymogów PLA. Najważniejszą kwestią przy optymalizowaniu ich jest prawidłowe wprowadzanie tytułów i opisów asortymentu. Algorytm działa w podobny sposób jak w standardowej wyszukiwarce. Dla zwiększenia prawdopodobieństwa wyświetlania się na dane zapytanie naszej oferty korzystnym jest stosowanie tajników SEO.

 

Dodatkowym aspektem, który należy uwzględnić jest odnotowanie w rozszerzeniu XML informacji, że dany produkt znajduje się u nas w różnych kolorach czy rodzajach, inaczej nasz model nie zostanie wyświetlonym dla klientów go poszukujących. Ważne jest również zastosowanie prawidłowych proporcji zdjęcia oraz białego tła w grafice.

 

Poniżej znajduje się film instruktażowy, w jaki sposób zintegrować konta w celu uzyskania większej efektywności prowadzonych działań reklamowych.

 

 

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się