Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Wspólna sprzedaż reklam przez Facebooka i Google

Opublikowano: 31-10-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min

Ogłoszenie przez Google partnerstwa z Facebookiem wywołało falę zainteresowania na całym świecie – nie tylko wirtualnym. Współpraca tych dwóch gigantów przemysłu internetowego ma polegać na sprzedaży przez Google na swojej platformie DoubleClick Bid Manager reklam Facebooka.

 

Jeszcze niedawno, bo zaledwie rok temu, Google został wykluczony z FBX, czyli możliwości docierania do swoich klientów za pomocą systemu Facebook Exchange – nagle Mark Zuckerberg zmienia zdanie. Dlaczego?

 

Dlatego, że ,,partnerstwo jest kluczem do sukcesu'' – tłumaczy na swojej stronie firma Google.

Nie wiadomo jednak która firma zaproponowała współpracę – żadna z nich nie chce na razie tego wyjaśnić. Wiele komentarzy sugeruje jednak, że z inicjatywą wyszło przedsiębiorstwo Google, aby zatrzymać ,,odpływ'' swoich klientów. Z drugiej strony nawiązanie tej współpracy daje Facebookowi szerszą możliwość sprzedaży swojej oferty reklamowej. Z pewnością obie spółki na tym zyskają – jednak ceny mogą być o wiele większe.

 

Światowi tytani łączą się we wspólnej sprzedaży reklam, natomiast największy polski serwis społecznościowy nk.pl (nasza-klasa.pl) z niej rezygnuje. Przedstawiciele tego portalu ogłosili, iż stawiają na przychód z opłat użytkowników (gry, aplikacje, filmy). Oni również nie podają konkretnego powodu rezygnacji z usług badawczych.

 

W czym tkwi zatem moc reklamy – dlaczego jedne firmy starają się zwiększyć, a drugie zmniejszyć jej występowanie? Pierwsi liczą na wzrost liczby reklamodawców i przedsiębiorców, drudzy na większą swobodę użytkowników? Pytań jest wiele, odpowiedź jedna: bez reklamy świat nie dowie się o naszej działalności. A przecież, jak pisał Mark Twain: ,,Wiele rzeczy małych stało się wielkimi, dzięki odpowiedniej reklamie''...

 

 

 

 

 

Źródła: Social Press, Wirtualne Media

Autor
Jadwiga Dabińska
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się