Ikona 01:55 min Ikona 25.10.2013

Rozszerzenia AdWords poszerzają horyzonty

Po co w ogóle rozszerzać?

 

System AdWords umożliwia obecnie stosowanie aż ośmiu różnych rodzajów rozszerzeń reklam. Do wykorzystywanych najczęściej bez wątpienia należą rozszerzenia połączeń (numer telefonu pod reklamą), rozszerzenia lokalizacji (adres firmy) i rozszerzenia linków do podstron.

 

Dzięki nim, reklama nie tylko zajmuje więcej miejsca na stronie wyników wyszukiwania, ale także daje użytkownikowi większą swobodę w podejmowaniu interakcji z promowaną firmą – np. korzystając ze smartfona może on kliknąć bezpośrednio w nr telefonu i w ten sposób od razu podjąć kontakt, pomijając przy tym odwiedziny na stronie.

Z kolei Dzięki rozszerzeniom linków możemy np. kierować użytkowników wyszukujących haseł ogólnych, do podstron podkategorii, które potencjalnie mogą być dla nich interesujące – np. użytkownik wpisuje „pompy przemysłowe”, my zaś wyświetlamy mu reklamę, która odnosi się wprawdzie do strony o wszystkich pompach, jednak w rozszerzeniach umieszczamy linki do konkretnych rodzajów tych urządzeń. Zwiększa to z pewnością trafność, z jaką kierujemy takiego użytkownika do naszego serwisu, co podnosi prawdopodobieństwo konwersji.

Wzrasta pozycja rozszerzeń

 

Ostatnia, wprowadzona przez Google zmiana dodatkowo zachęca do stosowania rozszerzeń. Ich uwzględnienie w kampanii wiązać się będzie już nie tylko z tym w jaki sposób może ukazać się użytkownikowi promowany przez nas link, ale także jaki zostanie mu przypisany Ranking Reklamy. Sprawi to z pewnością, że rozszerzenia stosowane będą przez reklamodawców znacznie chętniej i co za tym idzie – częściej.

Ranking reklamy, decydujący o jej pozycji, obliczany był do tej pory na podstawie dwóch zasadniczych czynników – przyjętej przez reklamodawcę stawki CPC, oraz Wyniku Jakości. Od teraz kolejnym elementem uwzględnionym w tym wzorze będzie oczekiwany wpływ rozszerzeń reklam. Oznacza to w praktyce, że kampanie wzbogacone o przemyślane rozszerzenia, będą miały większe szanse na uzyskanie lepszych wyników przy zachowaniu niższych kosztów, niż kampanie, w których nie zastosowano tego rozwiązania.

Zmiany działają również w drugą stronę – oznacza to, że reklamy o wyższym rankingu, będą z większym prawdopodobieństwem wyświetlały się z rozszerzeniami. Jeżeli zatem zauważymy, że nasze rozszerzenia się nie wyświetlają, uzasadnionym działaniem będzie podwyższenie stawki CPC i próba zwiększenia Wyniku Jakości (to ostatnie zawsze jest i będzie wskazane).

System będzie decydował za nas, które z wprowadzonych rozszerzeń reklam będą wyświetlane (jeśli wprowadzimy więcej niż jedno), dzięki czemu nie będzie potrzeby śledzenia ich efektywności (wyświetlane bowiem będą te najskuteczniejsze).

Więcej na temat nowej formuły rozszerzeń reklamy prazeczytać można na blogu Wszystko o AdWords.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Product Listing Ads, czyli jak Google staje się porównywarką cenową Ikona 01:15 min 22.11.2013 Google przyzwyczaiło nas do wprowadzania zmian, mających na celu skrócenie poszukiwania odpowiedniego produktu, jaki chcemy zakupić. Product Listing Ads poszerza także pole dla reklamodawców, chcących skutecznie promować się za pośrednictwem wyszukiwarki. Zapraszamy do zapoznania się z filmem instruującym, w jaki sposób zintegrować konta w celu uzyskania większej efektywności prowadzonych działań reklamowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kampania w Zakupach Google. Od ID do wyświetlenia. Ikona 02:00 min 09.05.2014 Kampania w Zakupach Google opiera się na przygotowaniu pliku xml i sformułowaniu podstawowych priorytetów działań reklamowych. Czy reklamujemy tylko wybrane produkty, a może określoną markę lub kategorię w sklepie? A możemy przyjmujemy model udziału w kampanii wszystkich dostępnych produktów? Koncepcje mogą być różne. Po wskazaniu strategii przystępujemy do analizy danych, w której kluczową kwestią jest: czy nasza kampania sprzedaje, a jeśli tak, to w jakim wymiarze? W kampanii Google Shopping nie innego kryterium oceny działań jak finalizację zakupów osób trafiających do strony. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Remarketing dynamiczny, czyli podglądanie internauty Ikona 01:20 min 18.09.2013 Już dawno zauważono, że im częściej widzimy jakiś produkt, tym bardziej chcemy go mieć. Jednak w dzisiejszych czasach odchodzi się od inwazyjnej metody reklamowej, która polegała na umieszczaniu reklamy produktu w każdym możliwym miejscu – w gazecie, na bilbordzie i w Internecie. Współcześnie duży nacisk kładziony jest na to, by reklama pojawia się w odpowiednich miejscach i w odpowiednim czasie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700