Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Ruch to zdrowie! O jakości ruchu kupowanych stron internetowych

Opublikowano: 28-10-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:20 min

Jeśli priorytetem jest zarobienie na zakupionym serwisie, to konieczne jest sprawdzenie, jak kształtuje się aktualny ruch. Nie należy zaspokoić się wyłącznie wiedzą na temat jego poziomu, ale także warto zbadać jakość. Wyraźny, widoczny, „solidny” ruch zapewnia zdrowe funkcjonowanie serwisu.

Źródło: GoldenLine

 

Odkrywanie historii
Sprawdzenie bieżących wyników daje jedynie połowiczny wgląd w faktyczną wartość witryny. Ogranicza bowiem przyszłe planowanie ruchu. Rozwiązaniem problemu może być wejrzenie w głąb historii tego ruchu. Porównywanie, sprawdzanie, wnikanie – jest niezwykle ważne. Daje możliwość porównania wartości ruchu w podobnych okresach,  zdiagnozowania najbardziej newralgicznych dla odwiedzin witryny okresów, sprawdzenia czy firma nie ma tendencji zniżkowej.

 

Bądźcie bezpośredni!
Całość obserwowanego ruchu, generowana przez prostą czynność – wpisanie przez użytkownika nazwy strony w pasek przeglądarki – nazywana jest ruchem bezpośrednim. Kupowanie stron, których wskaźnik w tym względzie jest wysoki, oznacza, że domena ma silną pozycję oraz korzysta z niej duża liczba osób. Powinno szczególnie zainteresować to osoby, które po zakupie strony nie chcą zmieniać profilu jej działania. Istnieje wówczas duże prawdopodobieństwo, że stali użytkownicy będą w dalszym ciągu odwiedzali tę witrynę pomimo zmiany właściciela. W przypadku zmiany profilu działania pewne jest, że w początkowej fazie podobny wskaźnik ruchu bezpośredniego będzie ten sam, ale z czasem może spadać. Konieczne będzie także ingerowanie w świadomość użytkowników witryny.

Odsłona reklamy
Sprawdzenie wartości ruchu z witryn odsłaniających pozwala uzyskać informacje o tym, które domeny są zaopatrzone w linki prowadzące do naszej strony i które z nich są najczęściej wykorzystywane przez użytkowników, którzy do nas docierają. Ten wskaźnik pozwala sprawdzić ile osób – odesłanych z innej domeny – dociera do naszej strony. Ale czemu właściwie na innych stronach pojawiają się odnośniki do nas? Linki mogą pojawić się między innymi jako podlinkowanie opisu blogowego bądź płatna forma reklamy. Wyraźnie widać, że może być to ruch całkowicie spontaniczny, jak też starannie zaplanowany. Przy dużym wskaźniku ruchu z witryn odsłaniających warto przyjrzeć się jak duża część tego zjawiska jest generowana przez reklamy. W ten sposób można oszacować ewentualne koszty w nakładach finansowych na prowadzenie serwisu. W przypadku kampanii linków sponsorowanych ruch wygenerowany za jej pomocą może wynosić nawet 50%.

Żródło:ReklamaWInternecie

 

Pozycje w ruch!
W przypadku planowania budżetu na prowadzenie kupionej strony należy także sięgnąć do historii i sprawdzić czy oraz w jaki sposób była pozycjonowana działalność. Jeśli serwis był obsługiwany przez firmę z branży SEO, warto kontynuować tę tradycję. Nad serwisem czuwa bowiem wielu specjalistów, aby w wynikach wyszukiwania – po wprowadzeniu określonego zapytania – pojawiała się na wysokiej pozycji właśnie ta strona. Rezygnując z takiej usługi należy liczyć się ze spadkiem ruchu (przynajmniej w początkowej fazie działalności). Decydując się na korzystanie z dalszego pozycjonowania warto także dowiedzieć się w jakim modelu było ono realizowane i jakie koszty były na to przewidziane.

 

Kupić łatwo powiedzieć...a co dalej?
Stając się posiadaczami strony internetowej, ruch będzie generowany wyłącznie dzięki naszej strategii i naszym działaniom. Aby utrzymać lub podnieść poziom oraz jakość migracji na stronie warto zadbać o:
 

Treści przyjazne dla wyszukiwarek
Najczęściej wykorzystywaną w Polsce wyszukiwarką internetową jest Google, które walczy od dłuższego czasu o tworzenie wartościowych pod kątem jakości tekstów na stronach, czego dowodem są kolejne wersje algorytmu Penguin. Nie spamuj! Nie lej wody! Pisz z sercem!

Atrakcyjną stronę wizualną
Dopasowana kolorystyka, ciekawa grafika i spójna konstrukcja są niezwykle ważnym elementem. Jeśli nie zachęcisz użytkownika w pierwszej chwili po wejściu do dalszych działań, to po prostu wyjdzie ze strony. Sprawdź także użyteczność oraz jakość korzystania z funkcjonalności na stronie.

 

Aktywność sieciową
Posty na Twitterze i Facebooku, zdjęcia na Insagramie, artykuły gości, gościnne wystąpienie na innych stronach – staraj się wykazywać aktywnością. Pokaż się z najlepszej strony oraz daj się poznać jako specjalista. Zwiększaj zasięg oddziaływania swojej strony internetowej.

Stałą analizę
Słupki, diagramy, wykresy powinny nieodłącznie towarzyszyć Ci w analizowaniu działalności i aktywności sieciowej. Korzystaj z profesjonalnych narzędzi oraz pomocy specjalistów. Poprawiaj niedoskonałości w działaniu, wypełniaj luki i stale miej rękę na pulsie – Internet to żywy organizm, który ciągle się zmienia.

 

Źródła: Interaktywnie, Gazeta Prawna,Afilioteka

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
4.71 - (7 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się