Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Content marketing – 9 najczęściej popełnianych błędów

Opublikowano: 13-09-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:45 min

Rad w tworzeniu skutecznego content marketingu jest wiele. Aby zacząć przygotowywać dobre treści, należy strzec się najczęściej popełnianych błędów! Na podstawie zestawienia 9 najpoważniejszych błędów w content marketingu, przygotowanych przez serwis Direct Marketing News, możemy zauważyć pewną prawidłowość w działaniach: bez pracy nie ma kołaczy!

 

Co sprawia, że content marketing nie działa? Sprawdź sam:

 

1. Mało chwytliwe tytuły i leady.

Każdy dziennikarz wie, że sukcesem w przyciągnięciu uwagi czytelnika jest ciekawy, oryginalny i czasem niejednoznaczny tytuł – podobnie jest w marketingu. Nieważne jak interesująca byłaby treść zawarta na stronie internetowej, bez trafnego i błyskotliwego tytułu potencjalny klient nie kliknie w link i nie trafi na promowaną treść.

 

2. Wyniki nieprzeliczalne na liczby i efekty biznesowe.

Często zdarza się, że marketingowcy nie potrafią dokładnie zestawić kosztów i korzyści płynących z prowadzenia danego przedsięwzięcia. A przecież inwestorów oraz kontrahentów interesuje to najbardziej. Niezwykle ważna jest kontrola nad liczbą nowych klientów, zaangażowanie fanów w mediach społecznościowych oraz wykorzystanie dostępnych wykresów i wskaźników pozyskania klientów.

 

3. Brak cierpliwości.

,,Nigdy nie trać cierpliwości – to jest ostatni klucz, który otwiera drzwi''. Content marketing nie jest pojedynczą koncepcją, ale długotrwałym procesem. Brak cierpliwości ukazuje się w przykładzie natarczywego telefonu do klienta, zaraz po ściągnięciu przez niego ulotki ofertowej ze strony sprzedawcy. Ta forma nachalności może przynieść odwrotne skutki – odstraszyć klienta od zaangażowania się w treść, niezależnie od jej atrakcyjności i jakości.

 

4. Brak dodatkowej promocji treści.

Działania marketingowe nie zadziałają bez dodatkowych, płatnych procesów, takich jak na przykład SEO (Search Engine Optimization) – optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki internetowej czy taktyki public relations. Im więcej pomocnych działań, tym lepiej!

 

5. Nieznajomość odbiorców.

Niesprecyzowanie grupy, do której mają trafić treści, niezapoznanie się ze specyfiką całości, bądź liderów opinii – to częsty błąd, popełniany przez firmy tworzące treści. Aby skutecznie przeprowadzić proces content marketingu ważne jest, aby analizować zachowania dotychczas pozyskanych klientów, by wyciągnąć wnioski w przyciąganiu uwagi tych potencjalnych.

 

6. Nierozumienie specyfiki medium.

Odpowiednio przygotowane infografiki czy obrazki to skuteczna pomoc w dopasowaniu treści do kanału komunikacji. Wstawienie poważnych treści czy analiz na profilu Facebooka, Twittera czy odwrotnie - zabawne obrazki w szanującym się czasopiśmie branżowym lub firmowym blogu z pewnością nie są drogą do sukcesu.

 

7. Niekorzystanie z doświadczeń pracowników, mających największą wiedzę o kliencie.

Podczas tworzenia treści, działy marketingu powinny zwrócić się z prośbą o pomoc do handlowców, pracowników Pionu Obsługi Klienta czy innych pracowników, mających styczność z klientem w codziennej pracy. Znajomość szczegółów może pomóc w zbudowaniu rzetelnej i wiarygodnej treści.

 

8. Koncentracja na firmie, a nie na klientach.

Tworzenie treści musi być dostosowane do klientów, ich indywidualnych oczekiwań i potrzeb oraz trafić do nich w ten sposób, aby przekazał to dalej. Niestety często jest na odwrót - marketingowcy skupiają się na tym, co podoba się pracownikom ... działu marketingu. A przecież opinia pracowników przedsiębiorstwa nie jest równoznaczna z oczekiwaniami i opiniami odbiorców.

 

9. Niekorzystanie z danych.

Statystyki, liczby, dane, aktualności – to właśnie treści, które interesują odbiorców. Wykorzystując dane w w liczbach można zdobyć zainteresowanie klienta. Upewnij się jednak, że te dane korzystnie wpłyną na wizerunek Twojej firmy oraz czy są odpowiednie do upubliczniania.

 

Odpowiedzią na wszystkie Twoje pytania jest zatem dostosowanie treści do potrzeb rynku i konsumenta. Znając już najczęściej popełniane błędy w strategii content marketingu – wystrzegaj się ich i twórz skuteczne, interesujące treści...

 

Źródło: Marketing Przy Kawie, Dmnews.com

Autor
Jadwiga Dabińska
Ocena artykułu
5.00 - (8 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się