Mark Zuckerberg i jego współpracownicy doskonale wiedzą, że Facebook jest dziś potęgą. Zdają sobie też sprawę z tego, ile pieniędzy można na nim zarobić i jak dbać o to, by ciągle ich przybywało. Świadczą o tym nowe pomysły skierowane w stronę reklamodawców, które zarówno ich firmom, potencjalnym klientom, jak i Facebookowi mają przynieść wiele korzyści.
Reklama krok po kroku
Specjalna instrukcja „Ads and Sponsored Stories Guides”, od podstaw wyjaśnia, czym jest reklama i historie sponsorowane oraz w jaki sposób można je wykorzystywać. Zawarte w niej wytyczne mają pomóc twórcom w przygotowaniu atrakcyjnych dla odbiorców materiałów, które zachęcą ich do bliższego zapoznania się z ofertą.
Instrukcja jest podzielona na 3 działy. Pierwszy z nich dotyczy tworzenia reklam, druga historii sponsorowanych, a trzeci reklam w wersji Premium. Reklamy są definiowane jako płatne wiadomości od firm, pisane w ich imieniu, które zawierają informacje na temat ich znajomych. Historie sponsorowane to natomiast posty przyjaciół, które informują o ich zainteresowaniu daną firmą. Płacąc za wypromowanie historii, firmy zyskują szansę bycia zauważonymi przez coraz większe grono użytkowników Facebooka.
Źródło: Facebook Studio
Poszczególne slajdy każdego działu przedstawiają przykłady różnych typów nośników wraz z zalecanymi wytycznymi uwzględniającymi długość tekstu (opcjonalnie tytułu) oraz wymiarów zdjęcia. Facebook informuje także o tym, do czego najlepiej wykorzystać dany nośnik. I tak na przykład reklamę eventową (event ad) najlepiej użyć do zachęcenia ludzi, aby wzięli udział w organizowanym wydarzeniu. Posty zawierające reklamę video (page post video ad) mają natomiast wzbudzić w odbiorcach świadomość marki oraz skojarzenie jej z obrazem video.
Reklamy mogą wyświetlać się w strumieniu na pulpicie komputera lub urządzeniach mobilnych albo w prawej kolumnie. W zależności od tego, na ile sposobów można ją wykorzystać, pojawia się jeden, dwa lub trzy przykłady jej zastosowania.
Źródło: Facebook Studio
Ujednolicone zasady, które sprawią, że dodawanie reklam stanie się łatwiejsze, a publikowane treści przyciągną większą ilość użytkowników, będą obowiązywać od 10 września.
Spoty przyjazne dla użytkowników
Pomysł wprowadzenia na Facebook reklam w formie filmików nie podoba się podobno samemu Marcowi Zuckerbergowi. Licząc się z tym, że zasypanie tablic spotami może raczej zniechęcić ich do odwiedzania portalu, niż zachęcić do skorzystania z promowanej oferty, twórcy chcą jednak wprowadzić ograniczenie.
15-sekundowe filmiki miałyby automatycznie wyświetlać się na marginesie jednego z działów Aktualności jednak nie więcej, niż 3 razy w ciągu dnia dla jednego konta. Oczywiście przed publikacją wymagałyby akceptacji przez administrację portalu. Grono odbiorców reklam będzie właściwie nieograniczone, ale pierwsze grupy docelowe to kobiety i mężczyźni mający mniej niż 30 lat oraz osoby powyżej tego wieku. Nie wszystkie firmy będą miały możliwość skorzystania z nowej formy marketingu, te jednak, którym to się uda, będą mogły liczyć na maksymalnie uproszczone procedury.
Facebook bardzo ceni sobie nową formę promocji – koszty publikacji spotu mają wynosić około 2mln dolarów dziennie! Biorąc pod uwagę fakt, że podobno sprzedaje już miejsca na 4 kampanie, łatwo obliczyć, że na publikacji reklam video Zuckerberg i spółka mogą zarobić nawet 8 mln dolarów w ciągu 24 godzin.
Źródła: Facebook Studio, Wirtualne Media 1, Wirtualne Media 2, Na Temat.