Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak stworzyć skuteczny content i osiągnąć wysokie pozycje?

Opublikowano: 04-07-2013

SEO jest obecnie chyba jedną z najbardziej dynamicznych branż na świecie, która permanentnie przechodzi (często bardzo radykalne) zmiany. To wszystko między innymi za sprawą licznych aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google. Właśnie od zasad ustalonych przez giganta z Mountain View zależy późniejsze funkcjonowanie agencji interaktywnych. Kolejne aktualizacje zmuszają branżę do skupienia się na jakości treści wprowadzanej do serwisów, również tej krążącej w sieci społecznościowej. Można oczekiwać, że kolejne zmiany algorytmów będą jeszcze bardziej promowały teksty wysokiej jakości – istotne dla użytkowników, (a przy okazji - premiowane przez roboty).


Jak więc w czasach postępującej ewolucji algorytmów powinien wyglądać skuteczny SEO Copywriting? Należy trzymać się 10-ciu, wydawałoby się prostych reguł. Opierają się one przede wszystkim na przejrzystości treści, wykorzystywaniu synonimów i odmian słów kluczowych (zamiast przesycania stron wyrażeniami i tworzenia nienaturalnych tekstów.) Warto więc stosować się do następujących zasad:


1. Pisz dla użytkowników, nie dla robotów. Ważna jest treść, którą się przyjemnie czyta i która przynosi rzeczywiste korzyści dla użytkownika.


2. Zapomnij o gęstym upychaniu słów kluczowych w tekście. Przesycenie frazami to obecnie najczęstszy błąd, który od razu jest wychwytywany przez Google, co prowadzi do spadków pozycji.


3. Wykorzystuj pokrewne słowa kluczowe, synonimy, odmiany gramatyczne, itp. Im bogatszy tekst tym lepiej. Ważne jest jednak, aby trzymać się tematu i tworzyć zdania wzajemnie ze sobą powiązane.


4. Korzystaj z narzędzi propozycji słów kluczowych i innych darmowych wariantów, które mogą podpowiedzieć jaki jest łańcuch skojarzeń Google dla słów kluczowych.


5. Skup się na tworzeniu rozbudowanej, szczegółowej i wysokiej jakości treści. Nie lej wody, pisz konkretnie, wyczerpuj temat.


6. Wykorzystuj celne, lecz mało konkurencyjne frazy, którymi nie jest przesycony cały Internet.


7. Twórz treści odpowiadające najczęstszym pytaniom użytkowników. Internauci w jakimś celu wpisują w wyszukiwarkę konkretne frazy. Warto więc dać im to, czego rzeczywiście szukają i co pomoże im rozwiązać konkretny problem.


8. Spraw, aby Twoje treści były wymieniane w sieciach społecznościowych. Facebook, Twitter, Google+ i inne serwisy społecznościowe mają obecnie kluczowy wpływ na ocenę jakości Twojej marki. Im więcej interakcji, użytkowników, polubień, udostępnień i komentarzy, tym wyżej rankingować będzie strona. Warto więc tworzyć atrakcyjny i wartościowy content w mediach społecznościowych, który będzie chętniej wymieniany pomiędzy ich użytkownikami.


9. Postaraj się, aby Twój profil na google+ zdobył jak najwyższą ocenę. Logiczne jest to, że Google chcąc promować swój serwis społecznościowy, najbardziej ceni sobie właśnie marki działające w jego obszarze. Warto więc zatroszczyć się, aby zdobyć jak najwyższy Author Rank i zaangażowane audytorium.


10. Nie zapominaj o tytułach i meta danych w kodzie strony, które są pierwszymi rzeczami, na które zwracają uwagę internauci korzystający z wyszukiwarki. Odpowiedni opis może zachęcić użytkowników do wejścia na daną stronę, nawet gdy znajduje się ona niżej w SERP.

 

Kliknij aby powiększyć

(Kliknij w obrazek, aby obejrzeć całą infografikę)

źródło: socialmediatoday.com

 

Content Marketing wchodzi do gry
Powyższe zasady sprawiają, że na pierwszy plan wysuwa się treść, którą zawieramy zarówno na swojej stronie internetowej, blogu, jak i profilach w mediach społecznościowych. Tutaj do gry wkracza content marketing, czyli w wolnym tłumaczeniu marketing treści. Na czym polega i skąd się wziął? Tak naprawdę z natury człowieka, który od zawsze szuka odpowiedzi na swoje pytania. Content Marketing ma zaspokajać potrzeby zarówno użytkowników, jak i autorów. Wysokiej jakości treść, często specjalistyczna, angażująca i wyjaśniająca konkretne aspekty działalności danej branży to coś, co dziś się liczy. Marketing treści, dzięki nastawieniu na interakcje z klientami jest niezwykle skutecznym narzędziem, które pomaga nie tylko doprowadzić do zakupu produktu, ale również wypracowuje lojalność klientów, która na dłuższą metę jest pożądana o wiele bardziej niż pojedyncze zakupy.

źródło: socialmediatoday.com

 

Content Marketing przejawia się w tworzeniu: artykułów, wpisów na blogu i profilach w mediach społecznościowych, artykułów sponsorowanych, e-mailingu i newsletterów, infografik i ilustracji, zdjęć, filmów, przewodników, seminariów internetowych, e-booków, itp. Pole do popisu jest więc ogromne, a skuteczny copywriter będzie w stanie wykorzystać każdy z tych kanałów, aby przemycić ważne treści zarówno z punktu widzenia firmy, jak i klienta.


Korzyści z Content Marketingu

1. Pozytywny wpływ na SEO. Częste wrzucanie wysokiej jakości treści do Internetu pozwala uczynić daną firmę ekspertem w konkretnej dziedzinie. Użyteczny content zawsze się obroni, niezależnie od ilości zmian algorytmu przez Google. Roboty szybko zdadzą sobie sprawę, że nie nastawiasz się na tworzenie suchych treści przesyconych słowami kluczowymi, lecz dajesz internautom odpowiedzi, których szukają. Efekt? Twoja strona wskakuje na coraz wyższe pozycje w SERP.


2. Treść, która pomaga jest chętniej udostępniana. Celne uwagi i wskazówki, a także istotne z punktu widzenia klienta informacje, bardzo często są przekazywane dalej, co wzmaga nie tylko ruch na stronie, ale również świadomość marki wśród internautów. Interakcje sprawiają natomiast, że możemy zyskać lojalnych klientów, którzy nie tylko kupują, ale również dobrze mówią o naszej firmie.


3. Im więcej kanałów wykorzystujesz, tym więcej masz możliwości informowania dotychczasowych, bądź potencjalnych klientów o swojej działalności, nawet jeśli nie wypuszczasz co tydzień na rynek nowego produktu. Połączenie bloga, newslettera, profilu na Facebooku oraz dodanie filmiku instruktażowego na YouTube, daje nie tylko ogromny zasięg, ale również wzmacnia pozycję Twojej firmy w Internecie.


4. Wreszcie, odpowiednia treść jest w stanie zachęcić do zakupienia konkretnego produktu. Jeśli zostanie on opisany w sposób szczegółowy, ale przystępny oraz jeśli będą w nim ukazane jego atuty, możliwości zastosowania i atrakcyjna cena, na pewno łatwiej będzie się zdecydować na kliknięcie „KUP”.


Jak stworzyć dobrą strategię marketingu treści?
1. Identyfikacja celów content marketingu
     - Ustal punkty odniesienia
     - Oceń konkurencję
     - Nakreśl cele marketingu treści
2. Zrozumieć kupujących
     - Identyfikacja kategorii kupującego
     - Definiowanie etapów procesu zakupu
3. Identyfikacja luk
     - Inwentaryzacja istniejących zasobów Content Marketingu w firmie
     - Odpowiedź na pytanie: Co jest najbardziej odpowiednie na każdym etapie procesu zakupu?
     - Odpowiedź na pytanie: Co jest najważniejsze dla kupujących?
     - Określ, jakich zasobów Ci brakuje
4. Budowanie treści
     - Określenie kluczowych wiadomości, które chcesz dostarczyć
     - Generowanie nowych pomysłów na treści wokół tych wiadomości
     - Zarys standardów jakości
     - Zbudowanie grona autorów-specjalistów
     - Modyfikowanie treści, kiedy jest to tylko możliwe
     - Zapewnienie spójności treści
5. Organizacja kanałów dystrybucji
     - Wybierz odpowiednie kanały dystrybucji treści
     - Ułatwiaj wymianę treści w sieci społecznościowej
     - Buduj wartościowe strony docelowe
6. Pomiar zwrotu z inwestycji (ROI)
    - Śledzenie efektywności poprzez badanie ruchu w sieci, interakcji w mediach społecznościowych oraz skuteczności liderów sprzedaży
     - Monitorowanie programów oraz zaangażowania użytkowników
     - Twórz raporty na temat postępów

 

Wydaje się więc, że kolejne zmiany algorytmu mogą być błogosławieństwem dla dobrych copywriterów, którzy doskonale wiedzą jak tworzyć wartościowe i uzyteczne treści, odpowiadające intencjom internautów korzystających z wyszukiwarki. Więcej pracy włożonej w tworzenie tekstów, na pewno przełoży się na osiąganie o wiele lepszych efektów pozycjonowania, jak również pozytywnie wpłynie na obecność firmy w internecie oraz w świadomości potencjalnych klientów. Krótko mówiąc - Content is king!

 

Źródła:

socialmediatoday.com 1
socialmediatoday.com 2

 

Więcej:

SEO Copywriting - sztuka osiągania kilku celów jednocześnie

Rola SEO Copywritingu w zarządzani reputacją w Sieci

Content is King. Really

Autor
Dawid Samulski
Ocena artykułu
4.53 - (17 głosów)
Komentarze
#1cezzy2017-06-09 11:11:41
A nie prościej było wkleić 3 filmy Matta Cuttsa z pobożnymi życzeniami Google?
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się