Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Najważniejszy jest wzrost odwiedzin na stronie - Sunrise System dla Alleceny.pl

Opublikowano: 21-06-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Magnetic Point jest agencją interaktywną  działającą na rynku usług internetowych od 2003. Firma specjalizuje się w tworzeniu i obsłudze serwisów www, portali internetowych, systemów e-commerce i aplikacji webowych. Zrealizowała już ponad 300 projektów dla renomowanych firm z różnych branż. Promowanie jednego ze swoich serwisów internetowych, www.alleceny.pl, agencja powierzyła Sunrise System sp. z o.o. Współpraca została nawiązania we wrześniu 2012 i już można ocenić jej pierwsze efekty. O korzyściach z usługi Performance Marketing Visitors rozmawiamy z Szymonem Kuczmą, Project Managerem.


Na jakiej zasadzie działa Alleceny.pl?

Alleceny.pl to platforma internetowa pomagająca w dokonywaniu codziennych zakupów po najniższych możliwych cenach – klient sporządza tu listę zakupów i za pomocą porównywarki cenowej sprawdza, w którym super- czy hipermarkecie zlokalizowanym w swoim miejscu zamieszkania zrealizuje ją najkorzystniej.


Czy pomysł się sprawdził?

Serwis funkcjonuje na rynku od około 2 lat. Obecnie mamy w bazie kilkaset produktów z 1800 sklepów na terenie całej Polski oraz 50 000 zarejestrowanych użytkowników.  Okazał się idealny dla zabieganych konsumentów, jakimi są dziś chyba… wszyscy konsumenci. Naszą platformę wyróżnia możliwość porównania cen produktów FMCG – spożywczych, chemicznych – i to nie pojedynczo, ale na zasadzie listy zakupów. Polacy często robią takie zakupy – dzięki porównywarce mogą zaoszczędzić miesięcznie nawet kilkaset złotych. Dla domowego budżetu to istotna różnica.


Porównują Państwo ceny w największych sieciach handlowych. Jakie korzyści mogą z tego odnieść sieci super i hipermarketów?

Główne korzyści, jakie możemy zaoferować sieciom handlowym, to możliwość monitorowania statystyk dotyczących poszczególnych produktów i możliwość docierania do klientów 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę – jednocześnie mają narzędzie do monitorowania atrakcyjności oferty swojej konkurencji – a to czyni rynek FMCG jeszcze bardziej konkurencyjnym , co jest oczywiście dobre dla konsumentów.


Serwis został zaprojektowany i zrealizowany przez Magnetic Point, agencję interaktywną. Co skłoniło Państwa do nawiązania współpracy z drugą agencją, Sunrise System?

Specjalizujemy się w obszarze kreowania i zarządzania platformami internetowymi oraz marketingu internetowego. Nie posiadamy natomiast zasobów do działań SEO/SEM, a Sunrise System jest liderem w tej branży. Naszym zdaniem – każdy powinien robić to, w czym jest najlepszy, oddelegowaliśmy więc działania SEO/SEM wyspecjalizowanej firmie.


Zdecydowali się Państwo na usługę Performance Marketing Visitors. Czym te działania różnią się od klasycznego SEO – jaki efekt chcieli Państwo osiągnąć?

Zgadzam się, że pozycja strony w wynikach wyszukiwania to dziś warunek powodzenia każdego przedsięwzięcia internetowego – nas interesuje oczywiście idący za tym efekt biznesowy, dlatego wybraliśmy taką usługę, gdzie rozliczamy się za efekt. Wstępnie rozważaliśmy pozycjonowanie fraz long tail – wyrażenia ogólne nie mają takiego znaczenia dla sprzedaży, jak byśmy oczekiwali. Wiemy, że wejścia od faktycznie zorientowanych zakupowo internautów są z tzw. „długich ogonów”. Okazało się, że Sunrise System ma ofertę bardzo dopasowaną do naszych potrzeb – Performance Marketing Visitors ma ona celu zwiększenie liczby odwiedzin na naszej stronie powyżej ilości bazowej – czyli liczby internautów, którzy wchodzili na stronę niezależnie od podejmowanych działań promocyjnych. Chodzi o zwiększenie grupy osób zainteresowanych porównywaniem cen na naszej stronie. To atrakcyjne i uczciwe podejście do marketingu internetowego.


Nie ukrywam, należymy do wymagających klientów – przed złożeniem zapytania ofertowego, w oparciu o dostępne narzędzia przygotowaliśmy własną analizę słów kluczowych z potencjałem – oczekiwaliśmy zweryfikowania naszych założeń i „uszycia” oferty na miarę. Miło mi przyznać, że te oczekiwania zostały zaspokojone.


Czy skorzystanie z usługi Performance Marketing Visitors się Państwu opłaciło?
SEM Menedżer z Sunrise System oraz Specjalista ds. marketingu efektywnościowego zapewnili nam oczekiwany efekt – znaczny wzrost liczby odwiedzin potencjalnych klientów na stronie – o to chodziło!

Odwiedziny w serwisie w okresie 2012-11-04 – 2013-05-18 – wszystkie źródła
 

Źródło: Google Analytics

 

Odwiedziny w serwisie w okresie  2012-11-04 – 2013-05-18 – źródła organiczne
 

Źródło: Google Analytics

 

Jakie strategiczne decyzje w zakresie marketingu internetowego planujecie Państwo podjąć w przyszłości?

Rozważamy poszerzenie współpracy z Sunrise System o nowe domeny i nowe rynki – wiemy już, że możemy liczyć na rzeczowe doradztwo i realne działania z konkretnym efektem biznesowym.

Dziękujemy za rozmowę.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.00 - (11 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się