Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 01:40 min Ikona 06.05.2013

Marketing na Facebooku to nie tylko reklamy, ale również szereg innych metod, z których korzystają firmy, aby skupić uwagę użytkowników na ich stronie. Jest dużo sposobów na generowanie ruchu na fan page’u, z czego wiele z nich jest nieregulaminowych i nielegalnych. Choć reklamy w serwisie umieszczane są legalnie, to właśnie one są przyczyną największej frustracji odbiorców.

 

Czy wprowadzenie reklam wideo to krok w dobrą czy złą stronę

 

Wyskakujące zewsząd okienka reklamowe to jedna z najbardziej irytujących rzeczy, jakie spotykają nas w Internecie. Nie ogranicza się to już tylko do reklam ilustrowanych, ale rozszerza w zastraszającym tempie na reklamy wideo, przed którymi nie da się uciec. Podobne rozwiązanie ma też zostać wprowadzone na Facebooku.

Zewsząd słychać domysły na temat nowego formatu, jako że oficjalnych informacji jeszcze nie ma. Prawdopodobnie reklamy wideo na Facebooku mają być ograniczone do długości 15 sekund. Dodatkowo nałożony zostanie limit na liczbę wyświetleń reklam do trzech dziennie. Póki co, nierozstrzygnięta zostaje kwestia, czy reklamodawca będzie mógł wyjść z wideo poza krąg fanów swojej strony.

Oczywiście częstotliwość i ilość umieszczanych reklam można wyważyć, jednak są one zbyt kuszące dla reklamodawców, którzy w całej sieci zasypują nimi internautów. Doświadczenie pokazuje, że firmy lekceważą regulamin. Widać to na przykład w sposobie organizacji konkursów w serwisie. Choć z założenia nie powinny wychodzić one poza obszar fan page’a, to wciąż obserwujemy szeroko stosowaną taktykę „udostępnień i lajków”.

 

 

Czy portal ryzykuje utratę użytkowników wprowadzając nowe formaty?

 

Jak utrzymuje Google wszystko to skutecznie prowadzi użytkowników do rezygnacji z obecności w portalu. Stąd coraz częstsze zapytania w wyszukiwarce: „how to delete Facebook account”, czy równie powszechne w wersji polskiej: „jak usunąć Facebooka”. Gigant z Mountain View zapewnia, że polityka reklamowa w Google+  „nie będzie tak inwazyjna”, chcąc tym samym wpłynąć na przejście do swojego serwisu zawiedzionych byłych użytkowników Facebooka.

 

Czy możliwość promowania reklam w formie wideo przyniesie Zuckebergowi zyski czy zniechęci tylko do serwisu użytkowników? Wydaje się, że tak duża firma przeanalizowała szanse i zagrożenie nowego rozwiązania, jednak nastroje internautów mogą zmienić się diametralnie w jednej chwili, a ich cierpliwość ma swoje granice. Kwestia przyzwyczajenia do nowego formatu jest równie prawdopodobnym scenariuszem. Czy Facebook ryzykuje tym posunięciem, o tym pewnie przekonamy się niebawem.

Źródło: Sprawnymarketing.pl, Natemat.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak określić zwrot z inwestycji w mediach społecznościowych? Ikona 01:40 min 10.05.2013 Według danych GUS mamy w kraju 18 mln użytkowników Internetu, z czego według Social Baker 9,7 mln to aktywni użytkownicy Facebooka. Najpopularniejsze fanpage w Polsce skupiają od 1,5 mln do 1,8 mln użytkowników. Możliwość dotarcia do tak szerokiego grona potencjalnych klientów jest na pewno bardzo kusząca. Jeżeli przeanalizujemy naszą kampanię w mediach społecznościowych i zobaczymy, że tylko pozornie jest ona darmowa, to powinniśmy oczekiwać konkretnych skutków naszych działań. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

ROI w social media – to możliwe Ikona 04:40 min 30.07.2013 Wiele mówi się o tym, że obecność firmy w mediach społecznościowych  jest dziś konieczna do zdobycia przez nią kolejnych klientów, a co za tym idzie – zysków. W dalszym ciągu jednak podchodzi się do tej kwestii z dużą ostrożnością. Powód jest jeden: ograniczone możliwości zmierzenia ROI (return on investment), czyli zwrotu z inwestycji. To wciąż element, który zniechęca firmy do korzystania z social media. Jak się jednak okazuje, pojawia się coraz więcej możliwości mierzenia zysków w mediach społecznościowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Siła tkwi w społeczności Ikona 01:50 min 16.04.2013 Dynamiczny rozwój Facebooka sprawił, że stał się on jednym z najważniejszych kanałów komunikacji marketingowej. Potencjał portali społecznościowych dostrzega wielu przedsiębiorców, którzy poprzez swoje fanpage budują trwałe relacje z klientami. Każdy przedsiębiorca kieruje się innymi zasadami komunikacji na swoich profilach. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700