Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Siła tkwi w społeczności

Opublikowano: 16-04-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:50 min

Ponad 99% polskich internautów deklaruje korzystanie z serwisów społecznościowych (badanie Megapanel PBI). Facebook to trzecia witryna zaraz po Google i YouTube pod względem zasięgu. Według Deloitte w Social Media jest obecnych zaledwie 5% z blisko 2 milionów firm w Polsce.

 

Użytkownicy portali społecznościaowych są bardzo zróżnicowani, dlatego też sposoby komunikacji trzeba dostosować zarówno do przyzwyczajeń jak i upodobań konkretnej grupy docelowej. Nie powinno stosować się jednolitych zasad.

Niektórzy kojarzą portale społecznościowe z rozrywką i czasem wolnym, jednakże nie jest to jedyne oblicze tego serwisu. Przez portale społecznościowe łatwiej jest dotrzeć do wielu specjalistów i profesjonalistów. Profil na portalu można wykorzystać do budowy wizerunku, na przykład poprzez odesłanie na profil firmowy z reklam czy wizytówek. Dzięki takiemu działaniu można wykorzystać siłę społeczności na swoją korzyść przekonując potencjalnych klientów do swoich usług.


Niewątpliwą zaleta portali społecznościowych jest możliwość bardzo intensywnej komunikacji. Tworzenie kont firmowych na Facebooku jest, podstawą nowoczesnego public relations. Serwis proponuje liczne rozwiązania dla biznesu. Każdy przedsiębiorca czy spółka, a także znana osoba czy zespół może stworzyć na Facebooku swoją stronę i prezentować się w ujęciu zawodowym. Serwis społecznościowy łączy ludzi niewielkim kosztem i jest niebywale korzystny dla przedsiębiorców i sektora małych i średnich firm, chcących rozszerzyć zakres swoich kontaktów, choć swoje strony na
Facebooku mają również duże korporacje. Poprzez serwis wpływać można na potencjalnego klienta, wykreować nowa lub nieznaną markę, komunikować o nowościach, nowych produktach, trendach, ofercie, podejmowanych inicjatywach czy przeprowadzać kampanie reklamowe.

Użytkownicy Facebooka coraz bardziej korzystają z największego serwisu społecznościowego mobilnie. Jak wynika z raportu comScore w USA ilość czasu spędzanego na Facebooku mobilnie vs desktop jest ponad 2x większa.
Obsługa klienta za pośrednictwem social media to ważne działanie podejmowane przez markę obecną w społecznościach. 1 na 3 konsumentów preferuje rozmowę z marką za pośrednictwem Facebooka, Twittera, bloga firmowego niż rozmowę telefoniczną.

Konsumenci wymagają od marki obecnej w social media szybkiej reakcji. Jeżeli nie zapewnimy bardzo dobrej obsługi klienta w social media to damy się wyprzedzić naszej konkurencji, która na pewno zważa uwagę na to, co mówią jej klienci.

Social media zmieniają sposób w jaki klienci podejmują decyzje zakupowe.
Internauci korzystają z serwisów social media, żeby słuchać i uczyć się z doświadczeń innych, na temat marek i produktów, komplementują marki.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.00 - (9 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się