Ikona 01:50 min Ikona 16.04.2013

Ponad 99% polskich internautów deklaruje korzystanie z serwisów społecznościowych (badanie Megapanel PBI). Facebook to trzecia witryna zaraz po Google i YouTube pod względem zasięgu. Według Deloitte w Social Media jest obecnych zaledwie 5% z blisko 2 milionów firm w Polsce.

 

Jak Facebook i inne serwisy rewolucjonizują biznes i komunikację w Polsce

 

Użytkownicy portali społecznościaowych są bardzo zróżnicowani, dlatego też sposoby komunikacji trzeba dostosować zarówno do przyzwyczajeń jak i upodobań konkretnej grupy docelowej. Nie powinno stosować się jednolitych zasad.

Niektórzy kojarzą portale społecznościowe z rozrywką i czasem wolnym, jednakże nie jest to jedyne oblicze tego serwisu. Przez portale społecznościowe łatwiej jest dotrzeć do wielu specjalistów i profesjonalistów. Profil na portalu można wykorzystać do budowy wizerunku, na przykład poprzez odesłanie na profil firmowy z reklam czy wizytówek. Dzięki takiemu działaniu można wykorzystać siłę społeczności na swoją korzyść przekonując potencjalnych klientów do swoich usług.

Niewątpliwą zaleta portali społecznościowych jest możliwość bardzo intensywnej komunikacji. Tworzenie kont firmowych na Facebooku jest, podstawą nowoczesnego public relations. Serwis proponuje liczne rozwiązania dla biznesu. Każdy przedsiębiorca czy spółka, a także znana osoba czy zespół może stworzyć na Facebooku swoją stronę i prezentować się w ujęciu zawodowym. Serwis społecznościowy łączy ludzi niewielkim kosztem i jest niebywale korzystny dla przedsiębiorców i sektora małych i średnich firm, chcących rozszerzyć zakres swoich kontaktów, choć swoje strony na Facebooku mają również duże korporacje. Poprzez serwis wpływać można na potencjalnego klienta, wykreować nowa lub nieznaną markę, komunikować o nowościach, nowych produktach, trendach, ofercie, podejmowanych inicjatywach czy przeprowadzać kampanie reklamowe.

 

Social Media jako narzędzie biznesowe

 

Użytkownicy Facebooka coraz bardziej korzystają z największego serwisu społecznościowego mobilnie. Jak wynika z raportu comScore w USA ilość czasu spędzanego na Facebooku mobilnie vs desktop jest ponad 2x większa. Obsługa klienta za pośrednictwem social media to ważne działanie podejmowane przez markę obecną w społecznościach. 1 na 3 konsumentów preferuje rozmowę z marką za pośrednictwem Facebooka, Twittera, bloga firmowego niż rozmowę telefoniczną.

Konsumenci wymagają od marki obecnej w social media szybkiej reakcji. Jeżeli nie zapewnimy bardzo dobrej obsługi klienta w social media to damy się wyprzedzić naszej konkurencji, która na pewno zważa uwagę na to, co mówią jej klienci.

Social media zmieniają sposób w jaki klienci podejmują decyzje zakupowe. Internauci korzystają z serwisów social media, żeby słuchać i uczyć się z doświadczeń innych, na temat marek i produktów, komplementują marki.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Skuteczne czy inwazyjne – reklamy na Facebooku Ikona 01:40 min 06.05.2013 Facebook to już nie tylko portal społecznościowy, ale, jak zauważa wielu użytkowników, systematycznie zaczyna przekształcać się w portal reklamowy. Firmy dostrzegają w możliwości reklamowania się na Facebooku ogromny potencjał, natomiast użytkownicy zastanawiają się, „jak usunąć Facebooka”. Potęguje to dodatkowo plan wejścia Facebooka na rynek reklamy wideo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak określić zwrot z inwestycji w mediach społecznościowych? Ikona 01:40 min 10.05.2013 Według danych GUS mamy w kraju 18 mln użytkowników Internetu, z czego według Social Baker 9,7 mln to aktywni użytkownicy Facebooka. Najpopularniejsze fanpage w Polsce skupiają od 1,5 mln do 1,8 mln użytkowników. Możliwość dotarcia do tak szerokiego grona potencjalnych klientów jest na pewno bardzo kusząca. Jeżeli przeanalizujemy naszą kampanię w mediach społecznościowych i zobaczymy, że tylko pozornie jest ona darmowa, to powinniśmy oczekiwać konkretnych skutków naszych działań. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Poszukiwany, poszukiwana….Social Media Manager Ikona 01:20 min 25.03.2013 Czy nowoczesne media tworzą zawody? Oczywiście! Coraz większym zainteresowaniem cieszą się osoby, posiadające doświadczenie na płaszczyźnie mediów społecznościowych. Stosunkowo młody zawód – Social Media Manager – na stałe zagościł w gospodarce. Niemieckie przedsiębiorstwa zatrudniają coraz więcej specjalistów, którzy odpowiedzialni są za wykorzystywanie i integrację działań w obszarze mediów społecznościowych. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700