Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Czym zaskoczy nas Google w 2013 roku?

Opublikowano: 15-04-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min

Prognoz jest tyle, ilu specjalistów wypowiadających swoje zdanie na ten temat. Część opinii powtarza się jednak najczęściej. Już styczeń pokazał, że algorytm Google nie ma zamiaru stać się bardziej pobłażliwy. Jak nigdy dotąd ważna będzie dywersyfikacja działań, pozyskiwanie linków z różnych, niezależnych od siebie źródeł.

 

Zapowiadane są również pewne zmiany, jeśli chodzi o postrzeganie stron linkujących przez algorytm wyszukiwarki. Nadchodzi zmierzch ery „anchor tekstów”, czyli linków ukrytych pod danym słowem w tekście. Ważniejsze będzie teraz współwystępowanie w najbliższym otoczeniu odnośnika nazwy marki i nazwy produktu. Jednym słowem pisanie tekstów przyjaznych wyszukiwarkom będzie wymagało poświęcenia coraz większej ilości czasu i posiadania niemałych umiejętności.


Liczne zmiany w algorytmach mogą również znacząco wpłynąć na ceny usług SEO, ale także na preferowany przez marketerów system rozliczeń. W przypadku rozwiązań długoterminowych spodziewamy się tego, że nie pozycja w wyszukiwarce, a ilość generowanego przez nią ruchu będzie teraz najważniejsza.

Pomimo tego, że wydatki na reklamę w internecie, jak co roku, wzrosną, to zapowiadana jest swojego rodzaju racjonalizacja tych wydatków. Marketerzy zapowiadają, że wydadzą więcej, ale tylko na reklamę, którą będzie można zmierzyć i przeliczyć na konkretny efekt.


Niesamowicie ważnym elementem rynku staną się użytkownich urzadzeń mobilnych. Uśredniona prognozowana liczba smartfonów w Polsce pod koniec 2013 roku oscyluje w okolizach 13,3 milionów sztuk. W związku z tym, że użytkownicy tych urzadzeń są najczęściej bardzo aktywni, również zakupowo, będzie to z pewnością grupa, której po prostu nie można pominąć.


Podsumowując, możemy spodziewać się tego, że Google nie raz w tym roku nas zaskoczy. Jedyny sposób na to, żeby nie było to niemiłe zaskoczenie, to ostrożne i przemyślane działania SEO.

Autor
Maciej Milewicz
Ocena artykułu
3.86 - (7 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się