Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Poszukiwany, poszukiwana....Social Media Manager

Opublikowano: 25-03-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min

Statystyki przedstawione przez niemiecki BITKOM wyraźnie pokazują wzrost zainteresowania branżą social media. Odsetek menadżerów zajmujących się tą dziedziną wynosił już w 2011 roku 10%, a kolejne 7% procent przedsiębiorstw planowało stworzenie takiego stanowiska we własnych strukturach.

 

Kim jest Social Media Manager?

Ekspert ds. Mediów Społecznościowych planuje, kontroluje oraz monitoruje komunikację spółki na płaszczyźnie social mediów, do których należą blogi, serwisy społecznościowe (Facebook, Google+, XING) czy platformy do udostępniania jak YouTube bądź Flickr. Troszczą się nie tylko o wybór najlepszych rozwiązań dla danej firmy, ale też o prawidłowe wdrożenie działań społecznościowych wśród współpracowników.

 

Źródło:Outfront

 

 

Jak rozwija się ścieżka zawodowa eksperta?

W przeciągu ostatnich lat organizowano wiele szkoleń oraz ofert kształcenia w branży social mediów. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się kursy certyfikowane przez izby handlu oraz przemysłu. W dalszym ciągu nie ma jednak ogólnie przyjętych standardów kwalifikacji oraz certyfikacji Menadżerów ds. Mediów Społecznościowych. Obecnie wyższe uczelnie w Niemczech wprowadziły zintegrowane moduły nauczania oraz seminaria i praktyki z zakresu wykorzystywania mediów społecznościowych.

 

Źródło:Paste

 

 

Wymagania wobec przyszłych menadżerów

Jak wynika z badań, przeprowadzonych przez BITKOM pracodawcy wymagają od menadżerów social media przede wszystkim wyższego wykształcenia. Obok absolwentów kierunku nauki o komunikowaniu się wymogi spełniają także absolwenci ekonomii z marketingiem lub PR, jak też lingwiści i absolwenci nauk o społeczeństwie. To również szansa dla osób, które posiadając wykształcenie dziennikarskie chcą spróbować swoich sił w innym zawodzie. Pracodawcy oczekują od takich osób aktywności, samodzielności oraz znajomości branży. Nie oznacza to, że ekspert z zakresu social media musi być programistą. Jednak powinien być dobrze poinformowany o aktualnych nowościach w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnej.

 

Źródło:BITKOM

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
3.00 - (4 głosy)
Komentarze
#1Tomasz Smykowski2013-04-02 11:33:43
Ciekawe wyniki badań, ten trend powoli będzie odczuwalny u nas. Firmy, które już mają 1-2 lata doświadczeń z social media wiedzą, że warto wdrożyć je na stałe do swojego marketing mixu.
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się