Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

„Co sądzą Państwo o...”, czyli o badaniach online

Opublikowano: 27-02-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:45 min

Skomplikowana sytuacja gospodarcza w wielu krajach, w tym również w Polsce, ma ogromny wpływ na charakter prowadzenia działalności przez przedsiębiorców. Coraz czujniej obserwują zmiany na rynku i baczniej przyglądają się wszystkim wydatkom. Pragnąc uniknąć budżetowej „klapy” firmy chętnie sięgają do naprawdę sprawnych i funkcjonalnych systemów monitoringu oraz pomocnych narzędzi w marketingu.

Z ustaleń raportu wynika, że coraz większą pomocą stają się internetowe badania, o czym świadczy wyraźny wzrost zainteresowania tą metodą pracy w przeciągu ostatnich lat.

 

Źródło: Interaktywnie.com

 

Internet, dzięki swojej globalnej sieci połączeń, pozwala na szybką reakcję wobec zaistniałej na rynku sytuacji. Duże znaczenie ma również stale wzrastająca liczba gospodarstw domowych z dostępem do sieci, co pozwala przyszłościowo myśleć o rozwoju badań poprzez Internet.

Zorientowani znaczy wygrani

Znaczny wzrost wydatków na badania w Polsce nie jest przypadkowy. Według Joanny Skierskiej, dyrektor działu client service Geminus, miniony rokobfitował w analizy społeczno-demograficzne na różnych grupach internautów. Reklamodawcy intensywnie poszukują konkretnej grupy docelowej, która stanowiłaby najbardziej wiarygodny segment potencjalnych odbiorców.

Reklamodawcy zaczęli poszukiwania od badań. Musieli dotrzeć do osób o określonym statusie społecznym i konkretnej kondycji finansowej. W związku z tym inwestowali w różnego rodzaju kwestionariusze i ankiety online, pozwalające wybadać im grunt. Internauci przestali być jednorodną grupą demograficzną, reklamodawcy zaczęli dostrzegać szereg różnic wśród użytkowników Sieci. Dokładna wiedza na temat oczekiwań potencjalnych klientów może przełożyć się na realne zyski.

Przyszłościowe media społecznościowe

W wiek dorosły wkracza właśnie pokolenie, które doskonale odnajduje się w Internecie. Reklamodawcy powinni być wyczuleni na pojawiające się nowe grono konsumentów, do których najszybciej dotrą sieciowymi ścieżkami. Wyraźnym asumptem do zmian stało się stworzenie w 2012 roku platformy NK Connect:

„Synergia renomowanej firmy badawczej oraz NK.pl, jednej z największych polskich społeczności pokazuje rosnącą rolę badań internetowych w badaniach marketingowych”

Anna Miotk, dyrektor rozwoju biznesu Newspoint.

Według doniesień z raportu wyraźnie ożywiła się branża social media. Świadczyło o tym coraz większe zainteresowanie narzędziami do monitoringu oraz pochodzących stąd danych.

„Był to pierwszy rok [2012] w którym na większą skalę firmy rozpoczęły korzystać z narzędzi i danych pochodzących z monitoringu.[...]wykorzystanie danych bazuje przede wszystkim na najłatwiejszym przetwarzaniu informacji (prostych analizach ilościowych), jak i operacyjnym wykorzystaniu danych w działaniach w social media. Niewiele firm wykorzystuje monitoring w innych obszarach, np. badaniach. Prawdziwa wartość monitoringu mediów społecznościowych pozostaje wiec wciąż do odkrycia dla większości rynku!”

Jarosław Roszkowski, szef działu analiz Brand24

 

Życzenia na nowy rok w branży
Większość specjalistów z branży zgodnie przyznaje, że nadchodzący rok będzie  niezwykle dynamiczny pod względem rozwoju badań online. Przyczynią się  do takiego stanu rzeczy nowe narzędzia do monitoringu oraz pojawienie się wielu przedsiębiorstw zajmujących się analizą danych. Wraz z intensyfikacją działań „w chmurze” i wzrostem jej popularności będzie także rosła liczba platform badawczych, zajmujących się ankietami online i statystykami.

W związku z prognozowanymi dynamicznymi i poważnymi zmianami na rynku branżę badań internetowych czeka wiele wyzwań. Do najważniejszych należy projekt stworzenia stałych badań, które pozwoliłyby na śledzenie relacji klient-firma. Ważnym zadaniem będzie także rozpropagowanie idei badań internetowych, na możliwie wielu płaszczyznach komunikacji z odbiorcą. Oznacza to, że np. po dokonaniu przez klienta zakupu i dostarczeniu towaru będzie mógł wypełnić ankietę, która określi poziom zadowolenia ze zrealizowanej transakcji. Dużym wyzwaniem będzie także przejście z modelu ilościowego na jakościowy w zakresie weryfikacji aktywności Internautów. Zerwanie z myśleniem w kategoriach dużego zasięgu, ogromnej liczby klientów ma na celu poprawę relacji firma-klient. Silna rynkowa rywalizacja wymusza poznanie szczegółowo preferencji i potrzeb odbiorców, czemu  posłużyć mają wnikliwe analizy ankiet online.

 

Źródło:Interaktywnie.com

 

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
4.00 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się