Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Trendy korzystania z Internetu na urządzeniach mobilnych

Opublikowano: 25-02-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Jak ważne jest bycie widocznym dla użytkowników smartfonów, kto korzysta i ile czasu poświęcamy na przeglądanie danych w telefonie komórkowym? Na te pytania odpowiada raport World Internet Project, który został przygotowany przez  Ipsos dla Gazeta.pl i Orange Polska. Wynika z niego, że największą grupą korzystającą z urządzeń mobilnych są mężczyźni,  a najczęściej z  telefonów mobilnych korzystają  osoby od 15. do 39. roku życia.

 

Jak często korzystamy z Internetu ? I po co ?

Przeciętny czas, jaki internauta spędza w mobilnym świecie, to 3,5 godziny tygodniowo.  Większa część ankietowanych, bo ok. 63%, korzysta z Internetu w telefonie, gdy nie ma w pobliżu komputera stacjonarnego z dostępem do sieci. Ci poświęcają średnio 3 godziny i 12 minut tygodniowo przeglądając strony internetowe w telefonie. Natomiast, 27% internautów potrzebuje dostępu do mobilnego Internetu w sytuacjach wyjątkowych, gdy dzieje się coś ważnego, dlatego czas, jaki przeznaczają na surfowanie w sieci, jest o godzinę krótszy niż w przypadku grupy pierwszej. Średnio są to 2 godziny i 14 minut.  Grupa trzecia najmniej liczna, ale poświęcająca na mobilne korzystanie z Internetu aż  7,5 godziny tygodniowo, to 10% badanych - dla nich korzystanie z mobilnego Internetu jest tak samo ważne, jak korzystanie z Internetu stacjonarnego.

65% mobilnych użytkowników przegląda strony WWW. 48% użytkowników smartfonów czy tabletów to osoby korzystające z map, nawigacji i lokalizatorów, trochę mniej- 45% to osoby obsługujące skrzynkę mailową. Natomiast 33% odwiedza profile społecznościowe.

 

 

Źródło: Orange

 

To, czego najczęściej, poszukuje mobilny internauta, to informacje o produktach - sprawdza ceny, Internet mobilny to źródło nowych klientów, nic więc dziwnego, że w sieci powstają przestrzenie reklamowe dostosowane dla reklam mobilnych, np. Google czy Facebook (1/5 dochodów pochodzi właśnie z kliknięć w reklamy mobilne).

 

Cały czas podtrzymuje się trend, że Internet i telewizja są wiodącym medium, którym poświęcamy uwagę. Nieco z tyłu jest radio, a najsłabiej wypadła reklama prasowa. Bez wątpienia nadchodzi era Internetu mobilnego, gdzie wyszukiwarki, przeglądarki, media społecznościowe i strony internetowe przygotowane są po to, by móc je sprawnie obsługiwać przez telefon komórkowy.

 

Źródło: Orange, WirtualneMedia

Autor
Anna Marszałek
Ocena artykułu
3.40 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się