Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Czy można reklamować alkohol w kampaniach Google AdWords?

Opublikowano: 14-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

Koszula bliższa ciału. Rozpatrzmy kwestię reklamy alkoholu w Polsce.


Na pierwszym miejscu przy zatwierdzaniu lub odrzucaniu reklam AdWords jest prawo kraju, w którym ma się wyświetlać dany link sponsorowany. W Polsce, zgodnie z Ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się reklamy i napojów alkoholowych, wyłączając – pod pewnymi warunkami (art. 13 niniejszej Ustawy) z zakazu piwo.

 

Jak to się ma do kampanii w linkach sponsorowanych?


Google wyjaśnia, iż: jeśli nie zostało to wyraźnie stwierdzone w prawie, AdWords zezwala na promowanie napojów alkoholowych, takich jak: piwo, wino, szampan, ale nie zezwala na promowanie alkoholi wysokoprocentowych.


W płatnych linkach można zatem reklamować alkohol o niskim poziomie procentów. Są jednak pewne zastrzeżenia o charakterze – powiedzmy – ogólnym:


1)    Na stronie z kampanii nie mogą znajdować się również alkohole wysokoprocentowe, gdzie np. piwo czy wino stanowi jedynie element oferty.
2)    Reklamy alkoholu dopuszczone przez Google – z czasem – otrzymują etykietę: „zatwierdzone – tylko dla dorosłych." Oznacza to, że reklama będzie wyświetlana z pewnymi ograniczeniami, np. nie pokaże się użytkownikom, którzy włączyli filtr rodzinny (tzw. filtr SafeSearch – dostępny w „Opcje – ustawienia wyszukiwania”) czy w witrynach partnerskich, które nie życzą sobie tego typu reklam.

 

O zasięgu kampanii decyduje zatem tzw. klasyfikacja rodzinna. Jak to się ma do poszczególnych elementów ofert stron związanych z alkoholem:

 

 

Podsumowując, alkohol niskoprocentowy można reklamować w polskim systemie Google AdWords z uszanowaniem pewnych ograniczeń.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się