Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Grupowe zakupy: hit czy kit?

Opublikowano: 18-12-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

Zakupy grupowe na dobre wpisały się już w rynek polskiego e-commerce. Często uznaje się je za tzw. trzecią falę Internetu, w co łatwo uwierzyć biorąc pod uwagę liczbę użytkowników poszczególnych serwisów, która liczona jest w milionach.
Produkty i usługi dostępne na tych portalach kuszą, bo cena usługi czy produktu często obniżona jest o kilkadziesiąt procent - jest to opłacalne przy sukcesie w skali kilkudziesięciu, kilkuset czy kilku tysięcy osób.  Ale jak pokazały badania PBI - jeszze do niedawna zakupy grupowe nie kojarzyły się jednoznacznie z korzyścią finansową, ale po prostu kupowaniem w większym gronie:

Źródło: PBI Zakupy Grupowe w Polsce

 

Kto jednak najczęściej korzysta z serwisów oferujących zakupy grupowe? Spójrzmy na poniższą infografikę:


Źródło: Citeam.pl

Wg oceny Citeam, pod względem płci na grupowe zakupy chętniej wybierają się kobiety, a pod względem miejsca zamieszkania i wieku - mieszkańcy miast w wieku 15-34 lat. Co piąta osoba korzystająca z zakupów internetowych to student. Co ważne dla planujących akcję grupowej sprzedaży - większość (80%) zakupionych kuponów opiewa na kwotę do 100 zł. Najczęściej wybierane są oferty sklepów internetowych. Internauci chętnie korzystają  na przykład z usług gastronomicznych,  turystycznych, rekreacyjnych i kosmetycznych czy wywoływania zdjęć.

Jak w swoich badaniach twierdzi serwis GoDealla - większość klientów korzystających z zakupów grupowych powraca do miejsca promocji i kupuje w standardowej cenie, a także poleca produkt czy usługę znajomym.  Tu warto koniecznie dodać, że rekomendacje, referencje i powroty dotyczą sytuacji, gdy klient był zadowolony z zakupionego grupowo produktu / usługi:

 

Jeśli jesteś zadowolony/zadowolona z wykorzystanego kuponu, czy jesteś skłonny/skłonna skorzystać ponownie z usługi za 100% ceny?

Źródło: GoDealla

 

Warto skorzystać z możliwości takiej lojalności i aktywnie zachęcać do ponownych odwiedzin. Wiele firm to robi, na przykład wiążąc realizację kuponu promocyjnego z koniecznością zarejestrowania się w newsletterze czy założeniem konta w sklepie internetowym, co pozwala na zachowanie kontaktu.

Wiele potencjalnych korzyści – o ile w parze z niską ceną pójdzie niezmiennie wysoka jakość i pozyskamy odpowiednią liczbę klientów, którzy pozwolą osiągnąć rentowność ze sprzedaży.

 

Autor
Adam Marciniak
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się