Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Idzie nowe w AdWords. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce.

Opublikowano: 05-11-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:45 min

Od kilku dni w koncie AdWords dostępna jest opcja tworzenia kampanii bez fraz kluczowych, poprzez – dynamiczne reklamy w wyszukiwarce. Tego typu kampanie tworzy się w oparciu o treść witryny, która jest skanowana przez system AdWords na bazie indeksu wyników naturalnych.
Po stronie zalet nowego systemu można zaliczyć:


•    wyraźną oszczędność czasu (nie trzeba szukać fraz kluczowych, co wydaje się istotne przy dużym asortymencie produktów w serwisie),
•    większą kontrolą nad kampanią (można wyświetlać reklamy na podstawie całego serwisu czy jedynie części – kategorii lub wybranych stron),
•    wyświetlanie trafnych reklam (Google samo wybiera frazy na bazie strony).


Pierwsze dwie zasady wydają się do obronienia już na początku wdrażania nowego sposobu tworzenia kampanii. Trzeci w fazie wstępnej budzi już pewne obawy, przede wszystkim – czy na pewno wszystkie frazy będą nie tylko bliskie tematyce serwisu, ale przede wszystkim będą odzwierciedlały przyjętą strategię? Sądzę, że czas i testy nowej kampanii rozwieją lub potwierdzą te zastrzeżenia.
Przy tworzeniu nowej kampanii decydujemy czy celem dynamicznej reklamy ma być cala witryna czy określone sekcje, np.:


•    witryny w danych kategoriach
•    witryny zawierające wskazane frazy kluczowe
•    witryny z adresami URL o określonym ciągu znaków
•    witryny z określonymi słowami w tytułach


Po wskazaniu jednej z powyższych metod – Google samo dopasowuje wyszukiwane słowo kluczowe do treści strony. Nagłówek reklamy układany jest dynamicznie w oparciu o wyszukiwaną frazę i treść strony. Pozostała część linku sponsorowanego to szablon, który przygotowaliśmy w fazie tworzenia lub edycji kampanii.

 

 

Jak wygląda relacja kampanii „na słowa kluczowe” z dynamicznymi reklamami w wyszukiwarce?

Sposób licytacji miejsc, koszty i kontrola – nowych kampanii wygląda podobnie jak w kampaniach standardowych. O pozycji reklamy nadal decyduje ranking reklam. Swoją rolę utrzymuje wynik jakości słowa kluczowego. Można również używać wykluczających fraz kluczowych oraz filtrować ruch z błędnych zapytań. Dostępne są także raporty z frazami, które przyniosły wyświetlenia, kliknięcia i koszty.
Specjalista nadzorujący kampanię ma zatem pełną kontrolę nad aktywnością reklam sponsorowanych kierowanych dynamicznie. Nie ma tutaj mowy o stracie pieniędzy czy uzyskiwaniu dużej liczby wejść z całkowicie błędnych zapytań. Sprawa wygląda tak samo jak w kampaniach na frazy kluczowe. Bez ciągłej optymalizacji, opierającej się np. na wykluczaniu fraz lub analizie ruchu – przebieg takiej kampanii byłby zagrożony.


Sam ciekaw jestem jakie efekty przyniesie ta ważna i duża zmiana w tworzeniu kampanii (moje testy już trwają – przedstawię je następnym razem).


Przy okazji pojawienia się „dynamicznych reklam w wyszukiwarce” nie można oprzeć się wrażeniu, że Google coraz wyraźniej zmierza do wyeliminowania czynnika ludzkiego w tworzeniu kampanii sponsorowanych. Czas pokaże, czy jest to w ogóle możliwe bez spadku jakości w kampaniach AdWords.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (7 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się