Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Tylko nie kolejny login i hasło!

Opublikowano: 19-10-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Zmora internautów

Klarownie i czytelnie, ale przede wszystkim szybko – tego właśnie wymagają od formularzy internetowych współcześni użytkownicy. Analiza firmy Janrain wykazała, że zdecydowana większość internautów nie chce wypełniać długich formularzy rejestracyjnych.

Wg wspomnianych badań aż 86% użytkowników opuszcza stronę internetową, jeśli korzystanie z materiałów zamieszczonych na niej wymaga założenia kolejnego konta. W znaczącej mierze wynika to z konieczności wymyślania i zapamiętania nowego loginu oraz hasła. Statystyczny użytkownik Internetu korzysta aż z pięciu różnych haseł, którymi operuje w ramach posiadanych profili społecznościowych oraz innych kont internetowych. Ważnym czynnikiem jest również odpowiednia długość formularza rejestracyjnego.  Jeśli wymaga zbyt wielu danych, najczęściej internauta rezygnuje z dołączenia do danej społeczności.


W świetle przeprowadzonej analizy, firma Janrain wskazała również na bardzo powszechny problem długich i przestarzałych w formie formularzy. Blisko 90% ankietowanych przynajmniej raz dopuściło się oszustwa przy wprowadzaniu danych do formularza. Jako główny powód postępowania podali oni brak informacji dotyczącej wykorzystania ich danych osobowych w przyszłości.


Społecznościowe logowanie vs. tradycyjne formularze
Najkorzystniejszym rozwiązaniem problemu rejestracji na portalach i stronach internetowych jest społecznościowe logowanie. Najczęściej sprowadza się do konieczności założenia konta za pomocą  rejestracji swojego facebookowego profilu, jednak można także zupełnie wykluczyć ten etap. Naturalnie można również bazować na kontach innych serwisów internetowych , jak również  mailowych. Liderem na rynku społecznościowego logowania pozostaje jednak Facebook (54%), jedna czwarta należy zaś dostawców poczty elektronicznej (Google, Yahoo!).

Źródło: SocialPress

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
#1Katalog2012-11-06 21:01:40
@Paweł G.
Po co tworzyć coś takiego skoro można wykorzystać istniejące rozwiązania? FB świetnie sobie z tym radzi. Gravatar również.
#2Paweł G.2017-06-08 10:48:59
A może coś w stylu profilu elektronicznego którym rejestrujemy się na wszystkich stronach społecznościowych i in. witrynach oprócz na przykład banków oczywiście Skoro mamy podpis elektroniczny czy też profil zaufany to można przecież wprowadzić profil elektroniczny. Oczywiście wiązałoby się to w pierwszej kolejności z wprowadzeniem go a potem dostosowaniem wszystkich portali społecznościowych do jego użycia... Utopia?
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się