Ikona 02:35 min Ikona 08.10.2012

Foursqaure – geolokalizacja dla marketingu mobilnego

Co to jest Foursquare? To pytanie często zadaje moja żona, gdy robię „check – in” (zameldowanie) w miejscu, w którym aktualnie przebywam. W wielkim skrócie Foursquare jest serwisem społecznościowym opartym na geolokalizacji z dedykowaną aplikacją mobilną, która służy do dzielenia się informacją o miejscu, w którym aktualnie przebywamy. Dzięki aplikacji możemy robić „check – in” w nowych miejscach i walczyć o to by stać się „mayorem” danej lokalizacji. O ile awans na burmistrza jest prosty w przypadku mało popularnych miejsc, o tyle w tych częściej odwiedzanych, takich jak galerie handlowe, kina bądź restauracje – walka z innymi użytkownikami o status „mayora” trwa nawet kilka tygodni i wymaga codziennego meldunku.

 

Jak wykorzystać Foursquare dla Twojej firmy

 

Podczas każdego „check – in’u” możemy dodać zdjęcie czy też podzielić się wskazówką dla innych, którzy odwiedzą to miejsce w przyszłości. I tak w popularnym sushi barze możemy dowiedzieć się, że wystarczy przy pierwszej wizycie poprosić o kartę stałego klienta, by od pierwszej wizyty dostać 50% rabat.

 

Z poziomu aplikacji mobilnej możemy dodawać nowe miejsca oraz ich kategorie, np. biuro, pub, urząd czy klub ze striptizem. Za każde meldowanie dostajemy punkty, a przy spełnieniu określonych warunków są przyznawane „bedge”, czyli odznaki. Wpisuje się to w najnowsze trendy marketingu, jakim jest grywalizacja czyli wykorzystanie mechanizmów znanych z gier do budowania zaangażowania człowieka w sytuacjach niebędących grami.

 

No dobrze, ale jak to wykorzystać dla swojej firmy? Każdy przedsiębiorca może na oficjalnym profilu swojej firmy tworzyć tzw. „speciale”. Przy odpowiedniej konfiguracji możemy promować lojalnych klientów, w ten sposób by podczas kolejnych „check in’ów” dostali kilkuprocentowy rabat bądź darmowy dodatek. Na początku czerwca „Burger King” wykorzystał serwis Foursquare w Polsce do promocji lojalnych klientów ich restauracji.

 

Biorąc pod uwagę, że żyjemy w erze „post pc”, w której coraz częściej miejsce laptopów i i komputerów stacjonarnych zajmują smartphony i tablety internetowe, już teraz warto zadbać o swoją obecność i ekspozycję w strefie mobile. Tym bardziej, że według badań aż 39 proc. użytkowników serwisów społecznościowych mających telefon z dostępem do internetu korzysta z geolokalizacji (EIAA European Mobile Internet Use 2011, European Interactive Advertising Association).

Źródła: Marketing Przy Kawie, Foursquare, Raport strategiczny IAB Polska – Internet 2011

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Poszukiwany, poszukiwana….Social Media Manager Ikona 01:20 min 25.03.2013 Czy nowoczesne media tworzą zawody? Oczywiście! Coraz większym zainteresowaniem cieszą się osoby, posiadające doświadczenie na płaszczyźnie mediów społecznościowych. Stosunkowo młody zawód – Social Media Manager – na stałe zagościł w gospodarce. Niemieckie przedsiębiorstwa zatrudniają coraz więcej specjalistów, którzy odpowiedzialni są za wykorzystywanie i integrację działań w obszarze mediów społecznościowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Siła tkwi w społeczności Ikona 01:50 min 16.04.2013 Dynamiczny rozwój Facebooka sprawił, że stał się on jednym z najważniejszych kanałów komunikacji marketingowej. Potencjał portali społecznościowych dostrzega wielu przedsiębiorców, którzy poprzez swoje fanpage budują trwałe relacje z klientami. Każdy przedsiębiorca kieruje się innymi zasadami komunikacji na swoich profilach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Słowa „kluczowe” na profilu firmowym Ikona 01:50 min 02.07.2012 Aby treści zamieszczane na stronach internetowych były atrakcyjne zarówno dla czytelników, jak i wyszukiwarek, niezbędne jest umieszczenie w nich określonych fraz kluczowych. Okazuje się, że w postach publikowanych na fanpage'ach w mediach społecznościowych również warto zawrzeć odpowiednie słowa. Jakie? Zapraszamy do lektury naszego artykułu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700