Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Foursqaure – geolokalizacja dla marketingu mobilnego

Opublikowano: 08-10-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:35 min

Co to jest Foursquare? To pytanie często zadaje moja żona, gdy robię "check - in" (zameldowanie) w miejscu, w którym aktualnie przebywam. W wielkim skrócie Foursquare jest serwisem społecznościowym opartym na geolokalizacji z dedykowaną aplikacją mobilną, która służy do dzielenia się informacją o miejscu, w którym aktualnie przebywamy. Dzięki aplikacji możemy robić "check - in" w nowych miejscach i walczyć o to by stać się "mayorem" danej lokalizacji. O ile awans na burmistrza jest prosty w przypadku mało popularnych miejsc, o tyle w tych częściej odwiedzanych, takich jak galerie handlowe, kina bądź restauracje - walka z innymi użytkownikami o status "mayora" trwa nawet kilka tygodni i wymaga codziennego meldunku.

 

Podczas każdego "check – in’u" możemy dodać zdjęcie czy też podzielić się wskazówką dla innych, którzy odwiedzą to miejsce w przyszłości. I tak w popularnym sushi barze możemy dowiedzieć się, że wystarczy przy pierwszej wizycie poprosić o kartę stałego klienta, by od pierwszej wizyty dostać 50% rabat.

 

Z poziomu aplikacji mobilnej możemy dodawać nowe miejsca oraz ich kategorie, np. biuro, pub, urząd czy klub ze striptizem. Za każde meldowanie dostajemy punkty, a przy spełnieniu określonych warunków są przyznawane "bedge", czyli odznaki. Wpisuje się to w najnowsze trendy marketingu, jakim jest grywalizacja czyli wykorzystanie mechanizmów znanych z gier do budowania zaangażowania człowieka w sytuacjach niebędących grami.

 

No dobrze, ale jak to wykorzystać dla swojej firmy? Każdy przedsiębiorca może na oficjalnym profilu swojej firmy tworzyć tzw. "speciale". Przy odpowiedniej konfiguracji możemy promować lojalnych klientów, w ten sposób by podczas kolejnych "check in'ów" dostali kilkuprocentowy rabat bądź darmowy dodatek. Na początku czerwca "Burger King" wykorzystał serwis Foursquare w Polsce do promocji lojalnych klientów ich restauracji.

 

Wykorzystanie serwisu dobrze prezentuje case dostępny na oficjalnym kanale foursquare na Youtube.

 

 

Serwis ten na całym świecie ma 25 milionów użytkowników na całym świecie z około 2,5 mld meldunków dziennie. Jest jedną z najszybciej zbierających popularność aplikacji mobilnych.

 

 

Dedykowane aplikacje na urządzenia mobilne są dostępne na większości popularnych platform takich jak Android, iOS czy też Blackberry, Windows Phone.

 

 

Biorąc pod uwagę, że żyjemy w erze "post pc", w której coraz częściej miejsce laptopów i i komputerów stacjonarnych zajmują smartphony i tablety internetowe, już teraz warto zadbać o swoją obecność i ekspozycję w strefie mobile. Tym bardziej, że według badań aż 39 proc. użytkowników serwisów społecznościowych mających telefon z dostępem do internetu korzysta z geolokalizacji (EIAA European Mobile Internet Use 2011, European Interactive Advertising Association).

 

Źródła: Marketing Przy Kawie, Foursquare, Raport strategiczny IAB Polska – Internet 2011

Autor
Łukasz Tuchowski
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
#1Blueone2017-06-08 10:49:06
Na początku zabrzmiało to dla mnie trochę jak gra typu. GTA - wykonuj misję i zbieraj punkty :)
Ale wtajemniczyłam się w temat trochę bardziej i uważam, że pomysł jest świetny! Co prawda w moim mieście baza jest jak na razie raczej uboga, ale się rozwija.
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się