Wyniki badań firmy WordStream obalają popularny mit, jakoby reklamy AdWords były przez użytkowników w większości przypadków pomijane.
Czy gdyby w istocie reklamy te nie były klikane mogłyby przynosić aż 97% wszystkich zysków Google?
Według autorów badania, sponsorowane wyniki w wyszukiwarce są w wielu przypadkach klikane nawet częściej niż linki obecne w wynikach organicznych. Dotyczy to w głównej mierze wyrażeń kluczowych zorientowanych sprzedażowo, czyli takich, które sugerują, że Fot.: sxc.hu użytkownik zamierza kupić określony produkt lub usługę.
Przykładem takiego wyrażenia może być np. „kredyt na mieszkanie” albo „budowa domów poznań”. Z badania wynika, że w przypadku tego rodzaju wyrażeń, na kliknięcie w link sponsorowany decyduje się aż 64% wszystkich użytkowników, podczas gdy tylko 35% wybiera wyniki organiczne.
Przyczyna tego jest dwojaka. Z jednej strony nie można odmówić Gigantowi z Mountain View zasług w ciągle udoskonalanych algorytmach mających za zadanie jak najprecyzyjniejsze dopasowanie reklam do preferencji konkretnego użytkownika.
Jednocześnie wiele osób wciąż nie odróżnia linków sponsorowanych od tych obecnych w bezpłatnych wynikach (nie mają zatem świadomości, że klikają reklamę) – drugi wariant tyczy się ponad 45% użytkowników.
Według badaczy, firmy, które postanowią promować się za pomocą tych samych wyrażeń w naturalnych wynikach i linkach sponsorowanych, mogą liczyć się z tym, że aż 89% nowych odwiedzin na ich stronie pochodzić będzie z kliknięć w te drugie. Warto tu wspomnieć, że połączenie SEO i kampanii PPC zawsze jest korzystniejsze od wybrania tylko jednego z tych kanałów.
Powyższe spostrzeżenia nie oznaczają bynajmniej, jakoby SEO przestało mieć znaczenie dla promocji marki w Internecie, bądź że użytkownicy przestali klikać odnośniki w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Bezpłatne wyniki są znacznie częściej klikane przez internautów poszukujących w sieci opinii na dany temat bądź dowolnego rodzaju informacji. Oznacza to, że SEO może bardzo skutecznie wpływać na zachowania sprzedażowe konsumentów, którzy przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie danego produktu zwykle starają się jak najwięcej o nim dowiedzieć (warto pamiętać o efekcie ROPO).
Obecna specyfika mechanizmu oddziaływania SEO sprawia, że atrakcyjna wizualnie i treściowo, a także odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek strona internetowa może nawet o 30% zwiększyć rozpoznawalność promowanej marki.
Źródło: Marketing Przy Kawie