Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Marka Target i Sunrise System: naturalnie skuteczni

Opublikowano: 31-08-2012

Tamark Spółka Akcyjna jest liderem na polskim rynku w zakresie dystrybucji środków ochrony i pielęgnacji roślin. Jeszcze kilka miesięcy temu była widoczna w Internecie wyłącznie na swoją nazwę – czyli praktycznie niewidoczna dla potencjalnych nowych klientów. Na temat zmiany tego stanu rzeczy przy współpracy z Sunrise System rozmawiamy z Panem Przemysławem Hirsch, Dyrektorem Handlowym Tamark.


Historię firmy Tamark S.A. zapoczątkowało czterech inżynierów, którzy postanowili zapełnić niszę na polskim rynku ochrony i pielęgnacji roślin. Oferta została oparta na firmowej marce Target. Firma Tamark S.A., dostarczyła odbiorcom jakość na światowym poziomie i już w 2001r. zapewnił sobie 90% udziałów w polskim rynku. Główna siedziba Spółki znajduje się w specjalnej strefie ekonomicznej w Kartoszynie k/Żarnowca. Dodatkowo firma otworzyła także swoją sieć hurtowni ogrodniczych pod marką Green&joy – aktualnie 6 punktów w całej Polsce.


Co Państwo uważają za najistotniejszą przewagę konkurencyjną swojej firmy?

Branża środków do pielęgnacji i ochrony roślin, w tym nawozów, należy do wyjątkowo konkurencyjnych. Jest wielu globalnych producentów i firm działających na lokalnych rynkach. Jednocześnie można mówić o sprzyjającej koniunkturze– Z jednej strony, preparatów najwyższej jakości wymaga intensywne rolnictwo i produkcja żywności. Z drugiej – również przydomowe ogródki i uprawy wymagają specjalistycznych preparatów. Wysoki popyt nie gwarantuje jednak dużej liczby zamówień. Rynkowa pozycja marki Target i popularność naszych produktów wynika z tego, że zapewniamy środki najnowszej generacji, a przy tym bezpieczne i naturalnie skuteczne.


Ekologiczne podejście w produkcji nawozów i środków ochrony roślin to z pewnością przyszłość tej branży. Jak Państwa firma wpisuje się w ten trend?

Dostrzegamy rosnącą potrzebę rynku na środki możliwie najmniej ingerujące w naturalną równowagę biosfery.
W odpowiedzi na te oczekiwania stworzyliśmy linię „Natural”, wyróżnioną już na targach Gardenia 2011 Złoty Medalem.

Wyróżnione stoisko na targach Gardenia 2011

Złoty medal dla linii „Natural”, fot. Tamark

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Co skłoniło Państwa do nawiązania współpracy z firmą zajmującą się SEO i konsultingiem w zakresie marketingu w wyszukiwarkach? Czy na tle dotychczasowego sukcesu firma wymaga wsparcia promocyjnego?
Łatwo jest wpaść w pułapkę swojego sukcesu i osiąść na laurach – w międzyczasie konkurencja się wzmacnia, a rynek zmienia nie do poznania. Mamy świadomość, że strategia marketingowa wymaga stałej ewolucji. Internet jest jednym z najważniejszych kanałów pozyskania klienta w każdej branży – zarówno partnerzy biznesowi, więksi odbiorcy jak i klienci indywidualni swoją wiedzę o produktach czerpią z Sieci – przez wyszukiwarki. Zadbaliśmy, więc o to, by firmowa strona prezentowała pełną gamę produktów, a jednocześnie miała walor informacyjny. Postawiliśmy na merytorykę: informacje i porady przydatne dla naszego docelowego klienta. Nasi odbiorcy doceniają, że oprócz katalogu produktowego, mogą na stronie zyskać cenne wskazówki dotyczące pielęgnacji ogrodu czy walki ze szkodnikami. Jednak problemem pozostawało: jak przyciągać internautów na stronę? Byliśmy świadomi, że marketing internetowy, optymalizacja strony pod wyszukiwarki to temat – rzeka i nie jesteśmy w stanie samodzielnie wypromować serwisu. Zdecydowaliśmy się, więc na outsourcing.


Od kiedy „Tamark” współpracuje z Sunrise System i co zdecydowało o wyborze właśnie tej firmy do promocji strony?

Od marca 2012 korzystamy z usługi pozycjonowania strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Złożyliśmy zapytanie ofertowe, zakładając, że Sunrise System to firma profesjonalna i rzeczowo podejdzie do naszych potrzeb. Rok wcześniej mieliśmy okazję skorzystać z bezpłatnego badania potencjału serwisu w wyszukiwarkach, które dało nam pogląd na specyfikę medium, jakim są wyszukiwarki. Tym samym zdecydowaliśmy się podpisać umowę na roczny próbny okres.


Jak oceniacie Państwo pierwsze miesiące współpracy?
W momencie nawiązywania współpracy serwis był źle skonfigurowany, nie indeksował się dobrze
i był słabo widoczny w wyszukiwarce Google na każdą z fraz, oprócz nazwy własnej. Był to problem, bo strona w ogóle nie pojawiała się w wynikach wyszukiwania osób wpisujących jako zapytanie wyrażeń związanych stricte z ofertą firmy.

 

 

Popularność strony www.target.com.pl ograniczona była wyłącznie do widoczności na nazwę własną firmowej linii produktów TARGET. Źródło: Google Webmaster Tools, 29.03.2012r.

 

Specjalista z Sunrise System pomógł nam przeanalizować potrzeby promocyjne serwisu i ustalić optymalną listę wyrażeń kluczowych. Podpisaliśmy umowę na kilkadziesiąt fraz i dostaliśmy do dyspozycji indywidualnego opiekuna pozycjonowania oraz doradcę z Pionu Obsługi Klienta. Pozycjoner zajął się zaplanowaniem i wdrożeniem globalnej optymalizacji, której celem była poprawa parametrów serwisu pod kątem robotów wyszukiwarek. Pierwsze efekty już są zauważalne, strona stała się widoczna w wynikach na oczekiwane przez nas najważniejsze frazy. W efekcie, ktokolwiek ma problem związany z pielęgnacją roślin, walczy ze szkodnikami – w prosty sposób znajduje naszą stronę – z poradami i ofertą gotowych rozwiązań.


Wpływ pozycjonowania na widoczność strony, na przykładzie 4 z 35 pozycjonowanych wyrażeń kluczowych. Źródło: badania pozycji strony w Google.pl

 

Doceniamy, że opiekujący się nami zespół monitoruje efekty i na bieżąco reaguje na zmianę algorytmu czy trendów. Dobrze, że możemy liczyć na czujność naszych pozycjonerów - zdarzyło się kiedyś, że nasi informatycy nadpisali optymalizację, co groziło utratą wyników - dzięki kopii bezpieczeństwa wykonanej przez Sunrise System natychmiast można ją było przywrócić; wyniki pozycjonowania nie ucierpiały.

Mamy dość sprecyzowane oczekiwania i wizję efektu końcowego współpracy, ale stale możemy liczyć na wskazówki profesjonalistów dotyczące rozwijania strategii. Aktualnie jesteśmy zadowoleni z naszej półrocznej współpracy, i mamy nadzieję, że razem osiągniemy zamierzone roczne cele.

 

 

Wzrost popularności strony w wyniku działań optymalizacyjnych i pozycjonerskich – widoczność na 1 855 fraz i zwielokrotniona liczba wizyt na stronie przez potencjalnych klientów. Źródło: Google Webmaster Tools, 18.05.2012r.


Czy wraz ze wzrostem pozycji w wynikach nastąpił wzrost liczby odwiedzających stronę?

Miesiąc przed nawiązaniem współpracy z Sunrise System na stronę weszło 500 internautów. W ciągu 3 miesięcy od daty startu kampanii pozycjonującej – 18 000. To obrazuje potęgę wyszukiwarek, rolę właściwie dobranych słów kluczowych, a przede wszystkim, – że dobrze promowana strona się przebije nawet w konkurencyjnej branży. Ten wynik traktujemy jako dobry początek – myślimy o długofalowej współpracy, mamy świadomość, że w przypadku pozycjonowania tylko taka strategia się opłaca.

 

Dziękujemy za rozmowę.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.50 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się