Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Co z tym CEE?

Opublikowano: 29-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min

CEE (Europa Środkowo-Wschodnia) jest obecnie najszybszej rozwijającym się na świecie rynkiem reklamowym, który w przeciągu tylko ubiegłego roku zdobył ponad 12 milionów nowych użytkowników! Największe zmiany w tej dziedzinie zaszły na terenie Białorusi, Łotwy, Polski, Rosji i Ukrainy.

 

Najintensywniej eksploatowano tam obszary:

- mediów społecznościowych;
- urządzeń mobilnych;
- zakupów grupowych;
- video.

Ważnym osiągnięciem CEE stało się ogromne zainteresowanie wśród marketerów, którzy sukcesywnie wykorzystują go jako kanał komunikacji. Zauważalne staje się także coraz intensywniejsze występowanie w przestrzeni CEE usług e-commerce. Bardzo wyraźnie przedstawiają to statystyki, w których Polska mieści się w czołówce państw wykorzystujących Internet do zakupów. Zaraz obok plasują się Czesi i Węgrzy, a na końcu tego szeregu jest Rumunia. W sektorze mediów społecznościowych na terenie państw Europy Środkowo-Wschodniej  raport dopatrzył się zaciętej rozgrywki  pomiędzy lokalnymi działaczami a światowym potentatem – Facebookiem.

O rosnącym zapotrzebowaniu CEE na usługi  świadczy niezwykły popyt mieszkańców tych krajów na urządzenia przenośne z mobilnym internetem – głównie tablety i smartfony. Miało to zapewne istotny wpływ na niesamowity wynik, który podał raport - 143,5 miliona internautów surfowało w Sieci w minionym roku. Ta liczba wyraźnie pokazuje, jak ogromny potencjał drzemie w tym regionie. Najwyższy odsetek korzystających z internetu odnotowano zaś w Rosji i Turcji. Dobrymi wynikami odznacza się także Białoruś i Ukraina, które nie osiągnęły jeszcze wysokiego pułapu, ale wykazują silne tendencje wzrostu.

Po dokonaniu analizy danych z raportu "Do you CEE?" wyciągnięto również mniej optymistyczne wnioski. Okazało się, że w dalszym ciągu kraje Europy Zachodniej zdecydowanie wyprzedzają europejski Wschód. Nawet lider tego regionu – Estonia (100% dostęp do internetu w całym kraju) – korzysta z Sieci w dużo mniejszym stopniu niż Holandia, Luksemburg czy Szwecja.

Prognozy na przyszłe lata są zdecydowanie bardziej optymistyczne. Obserwując dotychczasowe działania na polu CEE można wnioskować, że w następnym roku rynek usług w Sieci będzie jeszcze intensywniej eksploatowany. Dowodzi tego bilans ostatnich lat, które wyraźnie pokazują tendencję wzrostową w kwestii  wydatków na kampanie reklamowe online. Wszystkie państwa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wykazały znaczący wzrost zainteresowania tym sektorem w porównaniu do minionego okresu.

Źródło: Egospodarka

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się