Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Efekt synergii w kampaniach Performance Marketing

Opublikowano: 10-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:55 min

Pisaliśmy o "efekcie surround" - jak dzięki łączeniu SEO i PPC wzrasta liczba zamówień przez stronę i inne istotne parametry e-commerce. Dobre efekty dają kampanie efektywnościowe - gdzie wzrost określonego parametru jest z góry założonym celem działań marketingowych. To tzw. Performance Marketing - ta forma reklamy i promocji z definicji łączy narzędzia SEO, PPC i wszelkie inne, dzięki którym rośnie pożądany, zakupowy ruch na stronie. Dla zobrazowania efektu - kilka przykładów.

 

Dobrym przykładem efektu synergii, prosprzedażowego połączenia SEO i PPC, jest kampania Performance Marketing dla strony Vera.com.pl. Współpraca została nawiązana w 2010 roku. Stabilny wzrost liczby odwiedzin serwisu z organicznych wyników jest stale wspierany kampaniami AdWords. Co ważne, AdWords jest dla firmy Vera głównym źródłem nowych klientów (generuje 87% nowych odwiedzin). Kampania ma dość agresywny charakter i szeroki zasięg – i bardzo dobrą jakość odwiedzin (współczynnik odrzuceń nie przekracza 42%). Natomiast wzrost ruchu z organicznych źródeł wynosi 200% w stosunku do punktu wyjścia, czyli startu kampanii Performance Marketing.

 

 

W przypadku połączenia usług SEO i PPC w promocji Silit.pl również już w pierwszym roku nasi SEM menedżerowie więcej niż podwoili ruch z organicznych źródeł. Dodatkowo klient notuje wysokie pozycje, które w jego sytuacji (oficjalny dystrybutor marki Silit) są bardzo istotne nie tylko z punktu widzenia komercyjnego, ale także wizerunkowego - np. garnki ceramiczne (miejsce 1), patelnie indukcyjne (miejsce 2), ekskluzywne garnki (miejsce 1).

 

W przypadku serwisu www.abooki.pl w ciągu 4 miesięcy kampanii Performance Marketing ruch z organicznych źródeł nasi SEM menedżerowie podnieśli o blisko 83% - z poziomu średnio 3100 odwiedzin miesięcznie.

Performance Marketing to synergia metod i kumulacja efektu.
Wszystkie przestrzenie i kanały komunikacji internetowej dostępne są w jednej strategii. Prawdopodobieństwo zwielokrotnienia efektu reklamowego nie jest w tym przypadku domniemane - dzięki raportom Google Analytics widać wyraźnie, że potencjalnych klientów na reklamowanej stronie przybywa.

 

Więcej:

Wyniki wyszukiwania a liczba kliknięć w reklamę

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.33 - (6 głosów)
Komentarze
#1Małgorzata Kucharska-Grochocka2012-08-22 15:37:02
Każda strona ma swoją historię i swoją specyfikę - jeśli chce Pani / Pan otrzymać analizę swojego serwisu, zapraszamy do kontaktu. Dodam, że taka wstępna ocena, jaki strona ma potencjał i jakiego zaangażowania promocyjnego wymaga - jest oczywiście bezpłatna i nie zobowiązuje do nawiązania współpracy.
#2Marcin Rutkowski2013-01-29 07:55:15
Witam , od tego roku mamy budżet miesięczny na reklame 3000 netto. Czy tak kwota wystarczy. Chcielibyśmy reklame graficzną i tekstową. Prosimy o wstępną ocenę.
#3Magdalena Stranz-Sobalkowska2013-01-30 07:53:49
Witam Panie Marcinie,
uprzejmie dziękuję za zainteresowanie usługami naszej firmy, aby przygotować efektywną strategię promocji Państwa witryny w wyszukiwarkach chciałabym ustalić niezbędne założenia marketingowe.
Proszę o podanie numeru kontaktowego, celem omówienia możliwości, jakie daje promocja strony internetowej w wyszukiwarkach.
Zapraszam do kontaktu

Magdalena Stranz-Sobalkowska - Team Leader
m.stranz-sobalkowska@sunrisesystem.pl
Dział Handlowy w Bydgoszczy
Sunrise System sp. z o.o. Oddział w Bydgoszczy
Centrum Performance Marketing
85-105 Bydgoszcz, Stary Rynek 20
tel. +48 52 525 26 25
#4Reklama2017-06-08 10:48:48
Witam czy taka łączona forma reklamy sprawdzi się dla mojej strony i czy można osiągnąć chociaż połowę tego efektu bez adwords?
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się