Ikona 01:55 min Ikona 10.08.2012

Efekt synergii w kampaniach Performance Marketing

Pisaliśmy o „efekcie surround” – jak dzięki łączeniu SEO i PPC wzrasta liczba zamówień przez stronę i inne istotne parametry e-commerce. Dobre efekty dają kampanie efektywnościowe – gdzie wzrost określonego parametru jest z góry założonym celem działań marketingowych. To tzw. Performance Marketing – ta forma reklamy i promocji z definicji łączy narzędzia SEO, PPC i wszelkie inne, dzięki którym rośnie pożądany, zakupowy ruch na stronie. Dla zobrazowania efektu – kilka przykładów.

Dobrym przykładem efektu synergii, prosprzedażowego połączenia SEO i reklam PPC, jest kampania Performance Marketing dla strony Vera.com.pl. Współpraca została nawiązana w 2010 roku. Stabilny wzrost liczby odwiedzin serwisu z organicznych wyników jest stale wspierany kampaniami AdWords. Co ważne, AdWords jest dla firmy Vera głównym źródłem nowych klientów (generuje 87% nowych odwiedzin). Kampania ma dość agresywny charakter i szeroki zasięg – i bardzo dobrą jakość odwiedzin (współczynnik odrzuceń nie przekracza 42%). Natomiast wzrost ruchu z organicznych źródeł wynosi 200% w stosunku do punktu wyjścia, czyli startu kampanii Performance Marketing.

W przypadku połączenia usług SEO i PPC w promocji Silit.pl również już w pierwszym roku nasi SEM menedżerowie więcej niż podwoili ruch z organicznych źródeł. Dodatkowo klient notuje wysokie pozycje, które w jego sytuacji (oficjalny dystrybutor marki Silit) są bardzo istotne nie tylko z punktu widzenia komercyjnego, ale także wizerunkowego – np. garnki ceramiczne (miejsce 1), patelnie indukcyjne (miejsce 2), ekskluzywne garnki (miejsce 1).

W przypadku serwisu www.abooki.pl w ciągu 4 miesięcy kampanii Performance Marketing ruch z organicznych źródeł nasi SEM menedżerowie podnieśli o blisko 83% – z poziomu średnio 3100 odwiedzin miesięcznie.

Performance Marketing to synergia metod i kumulacja efektu. Wszystkie przestrzenie i kanały komunikacji internetowej dostępne są w jednej strategii. Prawdopodobieństwo zwielokrotnienia efektu reklamowego nie jest w tym przypadku domniemane – dzięki raportom Google Analytics widać wyraźnie, że potencjalnych klientów na reklamowanej stronie przybywa.

Więcej:

Wyniki wyszukiwania a liczba kliknięć w reklamę

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:35 min 19.10.2012 Większość internautów nie chce wypełniać długich formularzy rejestracyjnych. W znaczącej mierze wynika to z konieczności wymyślania i zapamiętania nowego loginu oraz hasła. Statystyczny użytkownik Internetu korzysta aż z pięciu różnych haseł, którymi operuje w ramach posiadanych profili społecznościowych oraz innych kont internetowych. Ważnym czynnikiem jest również odpowiednia długość formularza rejestracyjnego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:30 min 17.12.2012 Jak zrozumieć osoby niekorzystające z Internetu (czy to dziś możliwe, zapyta niejeden zapalony internauta). Raport „World Internet Project Poland 2012” podaje, że motywy "niepodłączenia" są różne - od braku potrzeb, przez cenę po brak umiejętności. Nie oznacza to jednak braku korzystania z zalet i zasobów Internetu - badanie pokazuje, ze kto sam nie szuka w Sieci, często prosi o to kogoś bliskiego, tak czy inaczej pozyskując potrzebne informacje.  "Podłączeni" natomiast korzystają z Sieci z rosnącą intensywnością. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:35 min 30.07.2012 Za kilkanaście miesięcy nikt nie będzie już dzielił rynku na tradycyjny i direct. Wraz z naszym wejściem w nowe kanały sprzedażowe tamte podziały odejdą do przeszłości. Research Online, Purchase Offline - to zjawisko znane nam wszystkim doskonale. Zanim dokonamy wyboru produktu, czy to będzie samochód, telewizor, kawa czy prezenty gwiazdkowe - dokładnie sprawdzamy możliwości w Internecie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700