Mowa o rozbudowanym badaniu przeprowadzonym przez firmę Nielsen Catalina Solutions z Cincinnati. Dokonała ona analizy przedsiębiorstw działających w segmencie pakowanych dóbr konsumpcyjnych (CPG - consumer packaged goods). W ciągu siedmiu lat Nielsen Catalina Solutions przeprowadziła ponad 800 badań, wykorzystując do nich ponad trzysta marek z branży CPG i osiemdziesiąt innych firm.
Podstawą badania było zmierzenie korelacji, jaka zachodzi pomiędzy kampaniami online a zakupami dokonanymi offline. Zastosowano tzw. współczynnik wygenerowanych sprzedaży, zestawiony z kosztem kampanii reklamowej w modelu CPM (cost per thousand, gdzie M to rzymskie oznaczenie liczby 1000), czyli tysiąca wyświetleń jednostki reklamowej. Po zestawieniu przychodu ze sprzedaży w tysiącu gospodarstw domowych z CPM kampanii reklamowej, uzyskano kwotę, która się zwróciła, czyli tzw. ROI (return on investment). W przełożeniu na konkretne liczby - przeciętna spłata dla wszystkich kategorii wynosiła aż 2,79. Oczywiście wiele zależało tu od konkretnych branży, ponieważ suma ta oscylowała od 2,36 dla produktów żywnościowych, aż do 5,29 w kategorii zwierząt domowych.
Źródło: NCsolutions
Powyższe wyniki skomentował Mike Nazzaro, CEO z Nielsen Catalina Solutions: Te wyniki pokazują reklamodawcom możliwość zwiększenia sprzedaży, dzięki wykorzystywaniu danych o kupujących. W efekcie można precyzyjniej planować i zakupywać media. Marketerzy CPG wydali łącznie powyżej 22 miliardów dolarów na kampanie reklamowe w 2011 roku, włączając w to 2 do 3 miliardów dolarów przeznaczonych na reklamę w Internecie.
Badanie to pokazuje niezbicie, że każdy dolar wydany na kampanię w Internecie przynosi niemal potrójny zysk, a odpowiednio kierując reklamę przy użyciu mediów cyfrowych zapewniamy sobie skuteczną promocję własnych produktów. Warunkiem jest jednak precyzyjne dopasowanie reklam do konkretnych klientów na podstawie informacji pobranych w trakcie dokonywanych przez nich zakupów.
Źródło: Marketing przy Kawie