Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Forum IAB 2012 – wrażenia po konferencji "Adaptive marketing, Adaptive enterprise”

Opublikowano: 28-05-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:40 min

Forum IAB jest konferencją organizowaną co roku przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Sunrise System sp. z o.o. jako aktywny członek była reprezentowana przez Starszego doradcę ds. kluczowych klientów, Łukasza Tuchowskiego oraz SEM menedżera, Michała Tomczaka. Tegoroczna edycja odbyła się w dniach 24-25 maja w warszawskich Złotych Tarasach. Edycji przyświecało hasło "Adaptive marketing, Adaptive enterprise”. Podkreślano rolę stałego dostosowywania struktur, zarządzania, produktów oraz procesów i maksymalizowanie ich oddziaływania na użytkownika końcowego – konsumenta. Sama adaptacja ma się dokonywać niemalże w czasie rzeczywistym - tak, by klient otrzymywał  kontent jak najbardziej dopasowany do jego potrzeb.

Konferencja przyciągnęła około tysiąca uczestników, kilkudziesięciu prelegentów, wśród których nie zabrakło również celebrytów takich jak Bruce Dickinson - lider heavy metalowego zespołu Iron Maiden, który równocześnie jest pilotem linii lotniczych oraz marketingowcem. Z pewną przekorą podkreślał, że technologie w marketingu są ważne, lecz dobre relacje interpresonalne zawsze będą najskuteczniejsze.

Równie ciekawą prelekcję przeprowadził Nick Sohnemann z TrendOne, który zaprezentował się jako wielki optymista, jeśli chodzi o przyszłość nowych technologii. "Worlds trends in media and internet" było motywem przewodnim jego prezentacji. Wskazywał również na problemy, z jakimi borykają się nawet największe przedsiębiorstwa - np. Kodak czy Nokia - które nie dostosowały swoich produktów oraz technologii do aktualnych trendów i pozostały daleko w tyle za swoimi konkurentami.

O ile podczas pierwszego dnia dominowały zagadnienia teoretyczne i omówienie ogólnych trendów, o tyle drugi dzień nasycony był tym, na co liczył każdy marketer - case studies. Prelegenci prezentowali się w blokach tematyczne: Video online, teorie oraz blok badawczy. Naszą szczególną uwagę przykuła prezentacja "Dziady cz. III - adaptuj i Regularnie Ograniczaj Improwizację" Przemysława Bartkowiaka - CEO Revenue Alley oraz Bernarda Gołko, dyrektora bankowości elektronicznej Credit Agricole Bank Polska SA. Przedstawiali oni case dotyczący mierzenia kampanii on-line oraz ROI na przykładzie produktów bankowych.

Podobnie interesującą prezentację przedstawił Łukasz Śnioch - Kierownik Działu Produktu Reklamowego Biura Reklamy Grupy Allegro i GG Network. Pojawiło się mnóstwo danych statystycznych oraz przykładów adaptacji nowych rozwiązań, które były wdrażane w Grupie Allegro.

Podkreślanym przez wielu prelegentów trendem jest social, mobile i geotargeting, które niemalże idealnie wpisują się w trend marketingu adaptacyjnego, gdyż konsumenci coraz  częściej korzystają z urządzeń przenośnych, wyszukując hasła w wyszukiwarce, szukając najbliższych informacji o przecenach. Rynek ten dynamicznie rośnie i warto już teraz pamiętać o jego roli. Motywem dominującym konferencji było wskazanie kierunków rozwoju strategii marketingowych w dobie nowych mediów.

Więcej na: ForumIAB

Autor
Łukasz Tuchowski
Ocena artykułu
3.75 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się