Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Odgrzewany kotlet w nowej, chrupiącej panierce...

Opublikowano: 23-04-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

Poprzez nową akcję „Project: Re:Brief" Google chce pokazać, że technologie, które znajdują się dzisiaj w zasięgu ręki każdego reklamodawcy, w połączeniu z udaną kreacją, której istota właściwie nie zmieniła się od lat, przynieść mogą fascynujące rezultaty. By udowodnić to twierdzenie, zaproszono twórców znanych w przeszłości na całym świecie reklam, takich światowych marek jak Coca-Cola, Volvo, Alka-Seltzer czy Avis i naszkicowano im nowe możliwości, jakie niosą ze sobą współczesne technologie internetowe i mobilne. Twórcy stanęli następnie przed zadaniem, by z ich uwzględnieniem, postarać się od nowa spojrzeć na briefy, nad którymi pracowali przed laty i zrealizować je raz jeszcze. Rezultaty faktycznie okazały się fascynujące.

Dzięki technologiom takim jak choćby Google Maps, Google Translate, Google+, platformom displayowym i wielu innym, niegdysiejsze marzenia i idee mogły stać się rzeczywistością. Problemem przestała być bariera językowa, lokalizacja geograficzna użytkownika i przekazu oraz przede wszystkim – wyróżniki współczesnej komunikacji cyfrowej – integracja i interakcja.

Eksperyment pozwolił nabrać wymyślonym przed wielu laty, chwytliwym sloganom reklamowym całkowicie nowego znaczenia. Hasło promujące Coca Colę „Chciałbym kupić światu butelkę coli i dotrzymać mu towarzystwa” stało bardziej dosłowne, gdy dzięki sieci specjalnych automatów vendingowych zaczęła towarzyszyć mu możliwość podarowania obcej osobie, znajdującej się w dowolnej części naszej planety, butelki coca-coli, a także wysłania mu pozdrowień i – co najciekawsze – otrzymania feedbacku w postaci filmiku z nagranymi przez nią podziękowaniami.

Możliwości dostępne współczesnym reklamodawcom pozwalają uwolnić wyobraźnię, łamać schematy i realizować nawet najbardziej wyszukane i wielopoziomowe kampanie. Integracja pomiędzy urządzeniami, aplikacjami i przede wszystkim użytkownikami pozwala osiągnąć reklamie jakość i efektywność wcześniej zwyczajnie nieosiągalną.

Więcej o projekcie Re: Brief przeczytać można na specjalnie stworzonej stronie (http://www.projectrebrief.com).

 

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się