Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak wykorzystać Google+ do promocji swojej marki

Opublikowano: 16-04-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:50 min

Ostatnimi czasy dało się zauważyć pewną zależność. Posiadanie profilu na Google+ polepsza pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. To tak jakby Google zachęcało użytkowników do zakładania kont, odwdzięczając się im promowaniem ich marki.

Działania te są szczególnie widoczne w kilku przypadkach. Jeśli założymy profil w Google+, to w wynikach wyszukiwania będzie on wyświetlał się wyżej niż konta posiadane na innych portalach społecznościowych, nawet jeśli istnieją one o wiele dłużej. Podobnie ma się sytuacja w przypadku informacji udostępnianych w strumieniu Google+, fan page Google+ czy nawet pojedynczych statusów. Elementem, który wyróżnia dane z G+ wyświetlające się w wynikach wyszukiwania od tych pochodzących na przykład z Facebooka, jest możliwość decydowania, czym chcemy podzielić się z innymi Internautami, a co ma pozostać tylko w obrębie Google+.

Wyniki Google+ są także wyświetlane w atrakcyjniejszej formie graficznej. Wiele innowacyjnych rozwiązań, zastosowanych przez Google do promowania swojego portalu społecznościowego sprawia, że wyniki powiązane z Google+ prezentują się zdecydowanie korzystniej niż te pochodzące od konkurencji. Google wprowadziło elementy takie jak ramka „Ludzie i strony”, avatary profili i fan page, oznaczenia wyników osobistych, wyniki graficzne oraz wiele innych. Metody te pozwalają na intensywne promowanie marki w wynikach wyszukiwania nawet w przypadku bardzo ogólnych zapytań.

Popularność tej dziedziny marketingu internetowego opiera się także na innym mechanizmie. Z pewnością niejednokrotnie zdarzy się, że właściciele lub osoby odpowiedzialne za wizerunek danego brandu w mediach, widząc w wynikach wyszukiwania doskonale zaprezentowany profil konkurencji, również decydują się na założenie takowego konta. W ten sposób machina sama się napędza, a Google rozpowszechnia swój portal społecznościowy. Jednak niezależnie od tego, jakie pobudki będą kierować zakładającymi fan page, trzeba przyznać, że jest to niezwykle skuteczna i przyszłościowa forma promocji.

Źródło: vBeta.pl

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
#1Mateusz2013-04-02 09:42:26
W moim przypadku G+ się jeszcze nie przebiło w wynikach wyszukiwania. Wyżej jest FB i Goldenline, mimo,że na Goldenline profil jest prawie świeży.
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się