Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Google stawia na jakość treści w ATF

Opublikowano: 26-01-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min

Pozycjonowanie musi skupić się na treściach w tzw. obszarze ATF

Na oficjalnym blogu Google Polska pojawiła się informacja o najnowszej aktualizacji algorytmu odpowiedzialnego za wyniki wyszukiwania. Zdaniem Google, część witryn nie zdobywa popularności wśród Internautów ze względu na zbyt dużą ilość reklam i nieistotnych informacji, wyświetlających się w górnej części strony.

Według wpisu z 24-go stycznia tego roku użytkownicy wyszukiwarki Google skarżą się, iż po kliknięciu odnośnika z wyników wyszukiwania mają trudności z odnalezieniem interesujących ich treści. Reklamy i banery pojawiające się zaraz po uruchomieniu strony utrudniają odszukanie stopki, w której umieszczone są konkretne informacje.

Aby wyeliminować te niedogodności Google przygotowało aktualizację modyfikującą algorytm wyszukiwania, tak, by brał on pod uwagę także wygląd i układ strony docelowej.

Nie jest to jednak powód do obaw dla właścicieli stron zawierających reklamy. Aktualizacja Google będzie obniżała wyniki wyszukiwań tylko tych witryn, które są przesadnie nasycone treściami reklamowymi. Jej efekty będą widoczne prawdopodobnie tylko w przypadku niecałego 1% stron. Zespół Google zaleca dostosowywanie witryny do potrzeb użytkowników oraz uaktualnienie układu strony, a stanowczo odradza modyfikacje przygotowane pod konkretny algorytm wyszukiwania, co nie jest nowością dla ekspertów ds. pozycjonowania.

Na ten rok Google planuje wprowadzenie ok. 500 zmian w wyszukiwarce.

Źródło: Google Polska
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
4.38 - (8 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się