Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Captcha advertising, czyli kreatywny pomysł na promocję w Internecie

Opublikowano: 25-08-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Kreatywna promocja w Internecie nie musi ograniczać się jedynie do kampanii prowadzonych na popularnych portalach społecznościowych. Wystarczy odrobina pomysłowości i z czegoś powszechnie nielubianego można stworzyć solidne narzędzie reklamowe będące skutecznym wsparciem szerszych działań promocyjnych. Mowa o captcha advertising. Choć dla wielu jest to enigmatyczne określenie, w praktyce niemalże każdy z nas miał z nim do czynienia.

Pod pojęciem captcha  kryje się popularny, często nielubiany, system zabezpieczający stosowany na stronach www. W większości przypadków wymaga on wpisania ciągu znaków zaprezentowanych na obrazku lub wykonania prostego zadania tekstowego. Celem technologii captcha jest odróżnienie prawdziwych użytkowników od programów komputerowych i ochrona między innymi przd spamem, wysyłaniem automatycznych zapytań lub zakładaniem kont przez automaty.

Firma Solve Media dostrzegła potencjał promocyjny tej technologii, obliczając, że każdego dnia tego typu hasła są wpisywane przez użytkowników nawet 280 milionów razy. Ponadto wprowadzanie przypadkowych ciągów znaków jest nie tylko denerwujące dla użytkowników, ale również marnuje uwagę konsumenta. Opracowano więc nową formę reklamy internetowej -  Type-In. Zamiast ciągów liter, użytkownicy wpisują hasło reklamowe danej marki.

Źródło: solvemedia.com

Jest to znacznie łatwiejszy i - mimo że reklama - chyba bardziej przyjazny dla konsumentów sposób, a dodatkowo zwiększa rozpoznawalność firmy oraz jej sloganów. Dodatkowym argumentem przemawiającym na korzyść captcha advertising jest to, szybciej zapamiętujemy tekst, który własnoręcznie powieliamy - a przecież o to chodzi w reklamie. 
Dotychczas captcha advertisng zostało wykorzystane między innymi w kampaniach: Internet Explorer 8, Toyota, Groupon, czy General Electric.

Źródło: hatalska i solvemedia

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
4.10 - (10 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się