Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Użyteczność stron www – wrażenia po seminarium

Opublikowano: 24-05-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:35 min
Pośród agencji, które przedstawiały swoje wizje i doświadczenia we wdrażaniu nowych rozwiązań na stronach swoich klientów znalazł się prawdziwy diament. Jednym z prelegentów był Robert  Hoekman z agencji Miskeeto, którego prezentacja i ćwiczenia nt. neuromarketingu w projektowaniu www. cieszyły się olbrzymią popularnością i zaangażowaniem zgromadzonych. Hoekman jest autorem takich bestsellerów jak. „Magia Interfejsu” czy „Designing the Obvious”, które winny być podstawową lekturą dla osób dla których strona www. nie jest tylko wizytówką z numerem telefonu.  Dodatkowo jako specjalista i właściciel agencji doradzał największym firmom przy projektowaniu ich korporacyjnych stron oraz serwisów www.

Jego prezentacja podczas seminarium była case’m wykorzystania zasad przekazu perswazyjnego Roberta Cialdini’ego przy interakcji między użytkownikiem a stroną www.  Hoekman wykorzystał Twitter’a (serwis do mikroblogowania), w którym poinformował obserwujących, że będą mieli niepowtarzalną okazję ściągnięcia ze specjalnie zaprojektowanej do tego strony jego nową książkę. Atrakcja co nie miara bo promocja odbywała się na dwa tygodnie przed jej premierą.  Możliwość ściągnięcia jego nowej książki była możliwa jedynie przez 72h. Wystarczyło jedynie obserwować na Twitterze tag  #BIGDEALBOOK. Przy projektowaniu kampanii Hoekman wykorzystał 6 reguł przekazu perswazyjnego (reguła wzajemności,  zasadę zaangażowania i konsekwencji, regułę społecznego dowodu słuszności, zasadę sympatii, zasadę autorytetu oraz  regułę niedostępności).

W dalszej części seminarium przyszło nam zmierzyć się z ćwiczeniami. Audytorium zostało podzielone na grupy. Każda z nich miała za zadanie zbadanie strony firmowej z branży, finansowej, ubezpieczeniowej i serwisów z filmami. W każdej z nich należało wskazać co byłoby dobrze poprawić na stronie, ew. co jest na niej dobrze zaimplementowane obecnie  pod kątem tych 6 zasad Cialdinego, które wcześniej były opisywane w Case’ie. Na omówienie całości zabrakło czasu, ale Marcin, który był jednym z przedstawicieli miał okazję zaprezentować wyniki pracy naszej grupy i pożartowania z Hoekmanem.

Fot.: Praca w grupach

Fot.: Robert Hoekman (z lewej) i nasz prelegent, Marcin Wawrzyniak z Działu Performance Marketing

Podstawową zasadą, która winna być ideą przewodnią każdego z tworzących strony jest prosta zasada „nie każ mi myśleć”. Dlatego przy projektowaniu stron nie tylko powinno się korzystać z podręczników o designie ale również, a nawet przede wszystkim o psychologii.  Hoekman  podkreślał, że nowe rozwiązania technologiczne na stronach internetowych często tworzą przed nimi bariery na czym traci zarówno użytkownik jak i sam właściciel serwisu/strony. Poglądy i wizję Roberta Hoekaman na kwestie web-usability można w prosty sposób sprawdzić wchodząc na jego stronę internetową 

Autor
Łukasz Tuchowski
Ocena artykułu
4.20 - (10 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się