Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Wpływ Miejsc Google na pozycjonowanie

Opublikowano: 12-04-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min
Celem zespołu Google jest przedstawianie internautom możliwie jak najlepszych rezultatów, tzn. takich, jakich oczekiwałby każdy z nich, poszukując konkretnej informacji. W związku z tym możemy obserwować ciągłe zmiany w sposobie wyświetlania wyników w wyszukiwarce Google. Najznamienitszym tego przykładem jest pojawienie się tzw. hybryd, będących połączeniem wyników naturalnych z wizytówkami utworzonymi w miejscach Google.

Z czego wynikają zmiany w wyszukiwarce podczas poszukiwania haseł związanych z nazwami miejscowości? Czym spowodowane są ostatnie modyfikacje? Jaki mają one wpływ na sam proces pozycjonowania?

Celem pojawienia się wyników hybrydowych jest wyróżnienie firm faktycznie związanych z konkretnym miastem. Kiedyś każda strona mogła osiągnąć wysokie pozycje na hasła z nazwami miejscowości, w których nie posiadała siedziby czy oddziałów. Takie rozwiązanie powodowało wielokrotnie wprowadzanie użytkowników w błąd.

Google, chcąc poprawić jakość świadczonych usług, postanowiło połączyć wyniki naturalne z wizytówkami utworzonymi w miejscach Google. Dzięki takim zmianom użytkownik otrzymuje jeszcze precyzyjniejsze rezultaty dla szukanych fraz.

Sam Matt Cutts tłumaczy, że Miejsca Google i wyszukiwanie lokalne przeznaczone są do pokazywania rzetelnych informacji o firmach z obszaru, który zdefiniował sam użytkownik.
 
 
Dlatego chcąc zaistnieć na wyrażenia połączone z nazwą miejscowości powinniśmy posiadać wizytówkę w miejscach Google. Jej weryfikacja potwierdza istnienie firmy lub jej oddziałów w podanym mieście. Dzięki temu nasza strona będzie brana pod uwagę w wyświetlanych wynikach hybrydowych.

Oczywiście sam wpis nie wystarczy, by pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie to szereg różnorodnych czynności, które należy podjąć w celu osiągnięcia zadowalających pozycji. Dobry wpis w miejscach Google to jeden z elementów niezbędnych do zdobycia pierwszych miejsc.

W takiej sytuacji pojawia się pytanie czy istnieje możliwość osiągnięcia wysokich pozycji na frazy z nazwami miast, w których nie mamy siedziby. Tutaj również Matt Cutts udziela odpowiedzi: Rywalizacja może mieć miejsce tylko w ogólnych wynikach wyszukiwania. Strony firm z danego miasta będą zawsze lepiej oceniane od pozostałych witryn.

Dlatego warto pozycjonować się na frazy związane z miastem, w którym znajduje się nasza siedziba. Właśnie tam mamy największe szanse zaistnieć. Jeśli zasięg naszej działalności jest bardzo szeroki, a nie posiadamy oddziałów w różnych miastach lepiej skupić się na pozycjonowaniu na frazy bardziej konkurencyjne, ale globalne, nieokreślające jednoznacznie terenu działalności.
Autor
Agnieszka Prałat - Matkowska
Ocena artykułu
4.00 - (8 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się