Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Gdzie pada wzrok użytkowników?

Opublikowano: 24-03-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min

Poniżej znajdują się wykresy, które przedstawiają czas oraz procent badanych, których wzrok pada na konkretne miejsca w wynikach wyszukiwania w google.pl.

 
W przeprowadzonych badaniach zestawione są ze sobą wyniki wyszukiwania dwóch wyszukiwarek Google oraz Bing. W tym przypadku skupiłam się tylko na wynikach Google, ponieważ większość polskich użytkowników korzysta z tej wyszukiwarki.
Jeżeli chodzi o wyniki organiczne, to na nich spoczął wzrok 100 % badanych przez najdłuższy czas - 14,7 sekundy. 

 

Pozostałe elementy nie były już widoczne dla wszystkich badanych. Linki sponsorowane, umieszczone nad wynikami organicznymi dostrzegło aż 91 % użytkowników, były one jednak dostrzegane dość przelotnie, ponieważ wzrok badanych spoczął tam przez około 1 sekundę.
Linki sponsorowane, które znajdują się po prawej stronie, zostały zauważone przez 28%, a ich wzrok nie pozostał tam zbyt długo, bo około 0,16 sekundy.
Natomiast nieliczni użytkownicy zauważyli menu z wyszukiwarkami wertykalnymi i opcjami zawężania wyników wyszukiwarki, ale za to ich spojrzenie pozostało tam całkiem długo, bo aż 1,2 sekundy.
Z  przeprowadzonego badania wynika, że połączenie SEO oraz PPC ma ogromną rolę w  budowaniu świadomości marki i dobrego wizerunku firmy.  Strona znajdując się w reklamach sponsorowanych oraz w wynikach organicznych w wyszukiwarce google.pl daje ogromną możliwość "opatrzenia się" użytkownikowi, kształtuje to przy tym wizerunek znanej, a co za tym idzie - cenionej marki.

Źródła: Emarketer, Usercentric

Autor
Sunrise System
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się