Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Początek końca farm treści?

Opublikowano: 28-02-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min

Po ostatnich wpisach znanych blogerów na wielu branżowych portalach problem wydaje się być poważny jak nigdy. Choć Google oficjalnie nie przyznaje jakoby istniał jakikolwiek problem z farmami treści, podając jako dowód świetne wyniki dotyczące rzetelności wyników wyszukiwania oraz najmniejszej od pięciu lat ilości spamu, to doskonale zdaje sobie sprawę, że farmy treści, wykorzystywane w pozycjonowaniu ustawicznie zaśmiecają rodzimą wyszukiwarkę.

Dlatego Google zdecydował się wymierzyć silny cios w „farmerów” w postaci zmiany algorytmu rankingowego. Choć zmiana algorytmu to codzienność, tym razem wydaje się być dokładnie wyliczoną ofensywą o dużej sile rażenia, która ma dotknąć niespełna 12% wszystkich witryn w indeksie.

Podstawowym założeniem jest to, że strony o treściach wartościowych awansują w rankingu, natomiast witryny zawierające treści „o niskiej wartości dla użytkownika” spadną na samo dno. Zatem wygląda na to, że szykuje się istotna korekta w branży pozycjonowania i ogólnie: marketingu internetowego.

Pozostaje wierzyć, iż zmiana okaże się trwała i pozwoli w krótkim czasie wyeliminować pozycjonowanie oparte na farmach treści i spam na tyle, by w gąszczu stron bez trudu znaleźć rzetelną informację, a nie być zmuszonym zadowalać się bezwartościowym bełkotem.

Źródło: Webhosting

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
4.43 - (7 głosów)
Komentarze
#1Aleja2017-06-08 10:49:54
Zastanawia mnie tylko w jaki sposób Google będzie odróżniać słabe treści od mocnych.

To pytanie budzi kontrowersje na wielu blogach i forach internetowych, jednak na odpowiedź będziemy musieli po prostu poczekać. Nie ma jednak wątpliwości, że dla giganta z Mountain View nie ma rzeczy niemożliwych. Google potrafi o wiele więcej, niż możemy sobie wyobrazić. Algorytmy Google bez problemu wykryją czy strona jest linkowana z swl-a, czy zawiera zduplikowane lub ukryte teksty. Potrafią ocenić tematykę witryn rozpoznając synonimy, odmiany konkretnego wyrażenia kluczowego, więc z pewnością poradzą sobie również z oceną publikowanych treści. Zmiana algorytmów będzie wymagała wielu testów i eksperymentów o których skuteczności, bądź nieskuteczności przekonamy się na własnej skórze.
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się