Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Soczewki w pakiecie z depilacją sprzedam. Część 2. Wyjaśnienie.

Opublikowano: 16-02-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:25 min

Przypomnę krótko, że w pierwszej części tekstu dokumentowałem niespójne wyniki linków sponsorowanych, wietrząc tym samym test lub – co gorsza – błąd ze strony systemu AdWords. Testy oraz branżowe dyskusje wśród ekspertów naprowadziły mniej jednak na dopasowanie expanded broad match.

To luźnie dopasowanie nie tylko wyświetla reklamy bliskie złożonemu właśnie zapytaniu, ale bierze również pod uwagę wpisy z całej sesji wyszukiwarki. Zatem reklama uważana za błędną może się pojawić, gdy między kolejnymi wpisami do Google zajdzie tematyczna zbieżność. Np. jeśli wpisujemy wyrażenie „tanie soczewki Poznań”, a zaraz potem „tanie meble Warszawa”, to bardzo możliwe, że system AdWords przywoła ponownie reklamy z soczewkami. Tutaj owa taniość będzie elementem wspólnym dla obu wyszukiwań.

Warte podkreślenia jest również to, że najczęściej z powtarzaniem reklam mamy do czynienia w trakcie lokalnych wyszukiwań, wykonanych do tego w krótkim czasie (w jednej sesji) – najczęściej  jedno po drugim.

Dodam również, że można w koncie prowadzonej kampanii obserwować słowa kluczowe, które wygenerowały wyświetlenie (i ewentualne kliknięcia) na podstawie tego dopasowania. W tym celu na karcie słowa kluczowe należy wygenerować zestawienie zobacz wyszukiwane hasła – wszystkie.
Jeśli któreś z wyrażeń kluczowych dopasowanych w sesji nie spełnia standardów kampanii, zawsze można je dodać do listy słów wykluczających.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
4.75 - (8 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się