Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Soczewki w pakiecie z depilacją sprzedam. O błędach (lub teście) w AdWords

Opublikowano: 09-02-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

W ostatnim czasie można zaobserwować niepokojące przypadki wyświetlania zupełnie nietrafionych reklam AdWords. I tak po wpisaniu do wyszukiwarki Google wyrażenia: „tanie soczewki Warszawa” pokazywane są zarówno reklamy zbieżne z zapytaniem, jak i linki sponsorowane związane z... depilacją laserową. Przykład poniżej:


Dlaczego system AdWords pokazuje akurat reklamy związane z depilacją laserową? Otóż przed złożeniem zapytania o soczewki, wpisałem właśnie wyrażenie związane z depilacją w Warszawie. Aż ciśnie się na język banalne: Google po prostu nie zdążyło podmienić poprzednio wyświetlonych reklam. Zatem błąd czy eksperyment inżynierów Google? Na razie trudno jednoznacznie ocenić, co jest powodem błędnych wyświetleń.

Jak odbije się to na kampaniach AdWords? Jeśli błędne wyniki będą coraz częstsze, może to doprowadzić do zmniejszenia skuteczności kampanii, spadnie jakość, a ceny za kliki wzrosną. Uspokajam jednak, na razie nie może być o tym mowy, sytuacja ma bowiem charakter incydentalny. Tak czy inaczej dawno - lub nigdy - takich przypadków w Google nie notowano.

Kontynuując doświadczalne wyszukiwania, wpisałem do Google.pl frazę: „meble tanio Warszawa”. W tym wypadku również wyświetliły się reklamy związane z depilacją laserową. Można zapytać, dlaczego nie soczewki?


Sytuacje, w której reklamy „śledzą” użytkownika owszem zdarzają się, jednak za sprawą remarketingu i to tylko w sieciach kontekstowych. Czy wyświetlanie błędnych reklam jest pewnego rodzaju testem śledzenia użytkownika, czy po prostu błędem, który z czasem zostanie wyeliminowany? Pewnie szybko się o tym dowiemy.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
4.43 - (7 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się