Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Zmiana algorytmu Google

Opublikowano: 31-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min

Bezwartościowe dla użytkowników, powielane lub spamowane treści były często postrzegane jako szybki sposób na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników.  W technikę pozycjonowania nazywaną specjalistycznie keyword stuffing (dosł. upychanie wyrazami kluczowymi) wymierzone zostały najnowsze zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google, których wprowadzenie, zostało potwierdzone przez Matta Cutts'a.  Nie podaje on dokładnego terminu wdrożenia modyfikacji, jednak Barry Schwartz z searchengineland.com uważa, że miało to miejsce w nocy, z 26 na 27 stycznia.

Zmiana ma rozwiązać problem z tzw. farmami treści, które skutecznie utrudniają znalezienie wartościowych informacji, stając się tym samym jednym z największych problemów Google.

Sam Cutts podkreśla, że najnowsza aktualizacja jest znacznie bardziej kompleksowa i skuteczniejsza w walce ze spamem, niż ta zeszłoroczna, znana jako May Day. Według Cutts'a zmiana ma dotyczyć tylko 2% wszystkich wyników wyszukiwania, z czego dla zaledwie 0,5 % będzie ona zauważalna. Dzięki niej Internauci będą mieli możliwość dotarcia do unikatowych, wartościowych treści, bez napotykania się na bezużyteczny, powielony kontent.

Efekty modyfikacji jeszcze trudno ocenić. Pozostaje mieć nadzieje, że faktycznie przyczyni się ona do polepszenia jakości wyników wyszukiwania.

 

Źródło: SearchEngineLand, blog Matta Cuttsa

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
4.22 - (9 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się