Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Zmiana algorytmu Google

Opublikowano: 31-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min

Bezwartościowe dla użytkowników, powielane lub spamowane treści były często postrzegane jako szybki sposób na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników.  W technikę pozycjonowania nazywaną specjalistycznie keyword stuffing (dosł. upychanie wyrazami kluczowymi) wymierzone zostały najnowsze zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google, których wprowadzenie zostało potwierdzone przez Matta Cutts'a.  Nie podaje on dokładnego terminu wdrożenia modyfikacji, jednak Barry Schwartz z searchengineland.com uważa, że miało to miejsce w nocy, z 26 na 27 stycznia.

Zmiana ma rozwiązać problem z tzw. farmami treści, które skutecznie utrudniają znalezienie wartościowych informacji, stając się tym samym jednym z największych problemów Google.

Sam Cutts podkreśla, że najnowsza aktualizacja jest znacznie bardziej kompleksowa i skuteczniejsza w walce ze spamem, niż ta zeszłoroczna, znana jako May Day. Według Cutts'a zmiana ma dotyczyć tylko 2% wszystkich wyników wyszukiwania, z czego dla zaledwie 0,5 % będzie ona zauważalna. Dzięki niej Internauci będą mieli możliwość dotarcia do unikatowych, wartościowych treści, bez napotykania się na bezużyteczny, powielony kontent, który służył tylko i wyłącznie pozycjonowaniu strony.

Efekty modyfikacji jeszcze trudno ocenić. Pozostaje mieć nadzieje, że faktycznie przyczyni się ona do polepszenia jakości wyników wyszukiwania. Jednocześnie pozycjonowanie prowadzone zgodnie z wytycznymi Google nie powinno narazić witryny na kary ze strony wyszukiwarki.

 

Źródło: SearchEngineLand, blog Matta Cuttsa

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
4.22 - (9 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się