Ikona 02:55 min Ikona 21.01.2011

Darmowe meble, czyli gratis, który kusi każdego

Zmieniające się na dynamicznie trendy wyszukiwań, czyli opanowanie wyszukiwarki Google przez tzw. długi ogon (frazy dwu i więcej wyrazowe) doprowadziło do dominacji w liście słów kluczowych AdWords dopasowania przybliżonego.

Dopasowanie przybliżone w przeciwieństwie do ścisłego pozwala na dość daleko idącą dowolność w konstruowaniu zapytania do wyszukiwarki. Jeśli w liście fraz kluczowych mamy frazę [meble sklep] w dopasowaniu ścisłym, to nasze reklamy nie pojawią się po wpisaniu do Google frazy „meble sklep pod Poznaniem tanio na dowóz”. Reklamy pokażą się wtedy, gdy użyjemy dopasowania przybliżonego. Taki manewr stwarza szansę wyświetlenia reklam po bardzo różnych, ale bliskich treści zapytania – wyszukiwaniom internautów. Dopasowanie przybliżone (inaczej ogólne lub luźne) to dobre rozwiązanie, nie sposób bowiem przewidzieć z dokładnością jeden do jeden – co do wyszukiwarki wpisują użytkownicy. A wpisują bardzo różne zapytanie, często kilku i więcej wyrazowe, opisowe, konkretne lub… niewłaściwe. Należy pamiętać, że internauta mógł nie zapoznać się z zasadami doboru wyrażeń do kampanii czy pozycjonowania, może również nie znać narzędzia keywords tool. Ba, nie musi wiedzieć nic o mechanizmach rządzących reklamą internetową. Użytkownik sieci wpisuje do Google także całe zdania, ciągi nie składających się w logiczną całość wyrazów, wyrażenia z błędami ortograficznymi i literówkami. Stąd właśnie dopasowanie luźne, chwytające i kierujace zapytanie internauty do naszej listy słów kluczowych na koncie kampanii AdWords.

Jednak aby uniknąć bałaganu i nie narażać na finansowe straty reklamodawców – Google wprowadziło tzw. listę słów wykluczających. Dzięki zastosowaniu tego usprawnienia unikniemy sytuacji, że w liście fraz mamy np. „programy do fakturowania”, a linki sponsorowane będą się wyświetlać również po wpisaniu wyrażenia „darmowe programy do fakturowania”. Listę wyrażeń wykluczających należy stale uzupełniać, monitorując wyrażenia, które internauta wpisuje do Google.

Pomocny w analizie wpisów do wyszukiwarki jest raport wyszukiwanych fraz. Na karcie „słowa kluczowe” dostępna jest lista wyrażeń, po których pojawiły się nasze reklamy. Jest to materiał poglądowy – co i jak wpisuje internauta w okienko Google. Pracując nad kampaniami AdWords należy bacznie obserwować tę listę, wykluczając frazy nieodpowiednie dla naszej kampanii. Słowa „darmo, „za darmo”, „darmowe” radzę wykluczyć w pierwszej kolejności w każdej kampanii. Nic tak nie cieszy jak coś gratis, i możecie mi uwierzyć – polski internauta wszystko chce za darmo.

Podsumowując, lista fraz powinna składać się z dużej liczby wyrażeń dodatkowo wsparta wcale nie mniejszym zestawem słów wykluczających. Aby jednak nie tracić czasu i w każdej kampanii oddzielać ziarno (frazy odpowiednie) od plew (wyrażenia niewłaściwe) – Google umożliwiło stworzenie ogólnej listy fraz, które zawsze i w każdym koncie wykluczą błędny ruch.

Zredagować taką listę można w panelu sterowania i bibliotece. Kilka kliknięć i nieodpowiednie frazy zostaną przypisane do każdej kampanii AdWords.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:55 min 25.01.2011 Google postanowiło jeszcze mocniej wspierać zakupy w Internecie. Śladem bardzo popularnego Groupona (którego nie udało się Google kupić) tworzona jest podobno usługa Google Offers, której celem jest promowanie ...  promocji. Restauracji, hotelów, ośrodków SPA i tym podobne. Czy projekt odniesie sukces? Powstające na świecie konkurencyjne dla Groupona usługi mają szansę na pewien procentowy udział w rynku. Internauci lubią promocje! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:10 min 27.01.2011 W Internecie znajduje się podobno odpowiedź na każde pytanie, jakie może nam przyjść do głowy - żeby je jednak znaleźć, konieczna jest pomoc wyszukiwarek albo specjalnie w tym celu powołanych do życia portali. Facebook stworzył serwis typu Questions&Answers - Quora - który wyróznia się wysokim stopniem adekwatności odpowiedzi do zadanego pytania. A wszystko dlatego, że zrzesza wybitnych specjalistów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:00 min 16.12.2010 Wprowadzone we wrześniu Google Instant nie doprowadziło do wzrostu cen w kampaniach AdWords. Zmienił się jednak czas wpisywania fraz do wyszukiwarki z średnio dziewięciu do siedmiu i mniej sekund. To na pewno sukces Google, wyszukujemy szybciej, czyli więcej. Narzędzie przez wielu uważane za rewolucyjne, przez innych za irytujące, nie przyniosło większych zmian w kampaniach AdWords. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700