Coraz więcej użytkowników internetu na świecie stawia na szerokopasmowy mobilny dostęp do sieci. Jak podaje serwis Interaktywnie.com, powołujący się na szacunki Ericssona - liczba użytkowników szerokopasmowego mobilnego internetu na świecie jeszcze w tym roku może przekroczyć miliard. To dwukrotny wzrost w stosunku do roku 2010. Podczas pozycjonowania strony internetowej warto już teraz mieć świadomość zmian zachodzących w tym sektorze.
Bez wątpienia jest on związany z pojawianiem się sieci, które oferują coraz większa przepustowość łącza. Nie mniejszy wpływ ma dynamiczny rozwój rynku smartfonów, tabletów i laptopów z funkcją łączności.
Według szacunków w obecnym roku najwięcej nowych użytkowników skorzysta z oferty mobilnego dostępu do sieci na Bliskich Wschodzie, będzie to około 400 milionów. Natomiast w Europie Zachodniej i Ameryce przybędzie około 200 milionów użytkowników.
W naszym kraju szacuje się, że z oferty mobilnego internetu korzysta około 15 procent internautów. Odbiorcami tego typu usługi są najczęściej młodzi mężczyźni pochodzący z dużych miast, którzy radzą sobie z obsługą nowych technologii.
Mobilny Internet najczęściej wykorzystują do kontaktu ze znajomymi i słuchania muzyki.
Polskiemu użytkownikowi mobilny internet kojarzy się z nowoczesnością i niezależnością, szybkim i łatwym dostępem do rozrywki, oraz nadal z wysoką ceną i limitami transferu danych.
Niezależnie jednak od ograniczeń można przewidywać, że rynek mobilny będzie stale rosnąć. W rezultacie również pozycjonowanie stron internetowych musi powoli zacząć skupiać się na użytkownikach, którzy korzystają z urządzeń mobilnych. I dostosować swoje działania SEO do ich oczekiwań.