Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Nowy mechanizm w Google Keyword Tool

Opublikowano: 18-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min
Współcześnie przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie, większość konsumentów zdobywa informacje o poszukiwanych produktach lub usługach w internecie, a następnie zakupuje je za pomocą tradycyjnych kanałów sprzedaży. Takie zjawisko znane jest jako efekt ROPO – research online, purchase offline. Skuteczne pozycjonowanie przekłada się więc nie tylko na działania Klientów na stronie, ale również offline - np. w sklepie stacjonarnym.

Część konsumentów wyszukuje informacji używając komputerów stacjonarnych, inni używają do tego wszelkiego rodzaju urządzeń mobilnych. Reklamodawcy dążą coraz częściej do tego, aby móc skutecznie trafiać do tej drugiej grupy tym bardziej, że wyszukiwalność za pomocą telefonów komórkowych i smartfonów wzrosła w trzecim kwartale 2010 roku o 130% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2009.

Z pomocą reklamodawcom przyszedł Google, który wprowadził do Narzędzi propozycji słów kluczowych (Google Keyword Tool) nową funkcję – możliwość obserwowania wyników dla określonej kategorii urządzeń. W „Opcjach zaawansowanych” oprócz możliwości wyboru m.in. lokalizacji lub języka, można wyświetlić propozycje słów kluczowych i statystyki dla 4 różnych kategorii urządzeń:
- komputery stacjonarne i laptopy
- wszystkie urządzenia przenośne
- urządzenia przenośne WAP (tj. zwykłe telefony)
- urządzenia przenośne wyposażone w przeglądarki internetowe z pełną funkcjonalnością (tj. iPhone lub telefony z Androidem).



Domyślnie wyświetlane są wyniki dla wszystkich urządzeń, jednak możemy obecnie zawęzić pole wyszukiwań. Reklamodawcy mogą więc śledzić, jakie wyrażenia kluczowe są wpisywane wyłącznie przez użytkowników urządzeń mobilnych i dopasowywać swoje reklamy bezpośrednio do tej właśnie grupy użytkowników.

Oczywiście powyższe informacje przydadzą się nie tylko w przypadku reklam płatnych, ale również pozycjonowania w organicznych wynikach wyszukiwania.

Źródło: Google
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.88 - (8 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się