Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jakość wyników trzeba poprawiać

Opublikowano: 17-01-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min
Według ankiety przeprowadzonej na początku stycznia przez Rassmusen Reports - amerykańską firmę badającą opinię publiczną, 89% amerykańskich internautów uważa, że wyszukiwarki dobrze sobie radzą poszukując dla nich informacji. To dobra informacja dla osób, korzystających z pozycjonowania!

Jedno z zdanych pytań brzmiało: "W kwestii znajdywania informacji, które są ci potrzebne, jak oceniasz dzisiejsze wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Yahoo i Bing ... doskonale, dobrze, nieźle, słabo?"

W sumie 47% respondentów uznało, ze wyszukiwarki radzą sobie doskonale, 42% oceniło je jako dobre, a 10% jako niezłe, 1% badanych nie było pewnych.

Niestety, ankieta nie zawierała pytanie precyzującego, z jakiej wyszukiwarki badany korzysta. Pojawiło się natomiast pytanie, czy korzysta przez cały czas z tej samej, i tutaj dla 78% odpowiedź była twierdząca, a tylko dla 19% nie.

Z drugiej jednak strony nie jest tak różowo, jak mogłoby się wydawać, padło bowiem pytanie również o jakość wyników wyszukiwania, i tutaj dla zarządzających wyszukiwarkami i właścicieli stron pojawiających się w wynikach pojawia się pole do popisu, jeśli chodzi o poprawę tej jakości.

Dla 70% badanych największym problemem jest fakt, że ich zapytanie generuje odpowiedzi nie mające związku z pytaniem, podczas gdy tylko 13% nie mogło znaleźć tego, czego chciało.

Co się tyczy lidera rynku, Google, według ankiety przeprowadzonej ostatnio przez serwis Lifehacker aż 77% internatów z 10 000 badanych osób, stwierdziło, że Google jest podatna na spam, i że jakość jej wyników uległa pogorszeniu.

Jak widać, początek roku nie okazał się zbyt łaskawy dla wyszukiwarek, ale być może zmusi je to do jeszcze bardziej wytężonej pracy nad poprawą jakości wyników, a tym samym rok 2011 okaże się dobry dla nas, internautów.

Jednocześnie pozycjonowanie musi cały czas ewoluować i dostosowywać się do wymagań algorytmów wyszukiwarki - oraz internautów!

Źródło: SearchEngineLand
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.86 - (7 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się