Ikona 01:45 min Ikona 16.12.2010

E-gospodarka 2010 w liczbach

Serwis Interaktywnie.com przygotował ciekawe podsumowanie wydatków, procentów i innych danych liczbowych, charakteryzujących polską gospodarkę internetową. Warto rzucić na okiem na najważniejsze – z pewnością determinują wiele tendencji na nowy rok i dają podpowiedź, jak planować inwestować budżety reklamowe.

– wydatki na reklamę online tylko w I półroczu 2010 sięgnęły magicznej kwoty 777 milionów złotych – wzrost w stosunku do poprzednich lat wyniósł aż 18%;
– liczba realnych użytkowników w 3 pierwszych kwartałach wzrosła o 3,97 milionów i łącznie wynosi ok. 4,5 miliona Polaków. Na wszystkich portalach społecznościowych  w sumie aktywnych jest 16 milionów polskich użytkowników – to elektryzująca informacja dla wszystkich fanów … marketingu w social media;
– wartość polskiego rynku e-commerce sięga 2,2 miliardów funtów – to mniej niż w kilku innych krajach, ale to tylko sygnał, ile mamy do nadrobienia;
– najdroższą kampanię online zrobiła jedna z sieci fast foodów, inwestując 100 tysięcy złotych;
– pokolenie online kupuje przez www – 85% polskich nastolatków kupuje w Sieci – ta potężna grupa konsumentów coraz silniej oddziałuje na strategie marketingowe; nasi seniorzy niestety – mimo dostępu – korzystają z Sieci najrzadziej na tle tej grupy wiekowej w UE;
– 60% gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu; aktywnymi użytkownikami jest 55% Polaków;
– świąteczne szaleństwo zakupowe 85% internautów zamieni na spokojne zakupy w Internecie.

Wniosek? Do Świąt ponad tydzień i jeszcze niejeden e-przedsiębiorca zdąży przeprowadzić sprawną akcję reklamową i zagarnąć część tego konsumenckiego ruchu dla siebie – dzięki Facebookowi przyciągnie nastolatków, w wyszukiwarkach wykorzysta fakt, że ponad połowa Polaków nie może żyć bez Internetu. I mamy cały 2011, żeby wydawać mądrze, czyli – mieć zwrot z inwestycji.

Źródło: Interaktywnie

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:00 min 16.12.2010 Wprowadzone we wrześniu Google Instant nie doprowadziło do wzrostu cen w kampaniach AdWords. Zmienił się jednak czas wpisywania fraz do wyszukiwarki z średnio dziewięciu do siedmiu i mniej sekund. To na pewno sukces Google, wyszukujemy szybciej, czyli więcej. Narzędzie przez wielu uważane za rewolucyjne, przez innych za irytujące, nie przyniosło większych zmian w kampaniach AdWords. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:55 min 21.01.2011 Internauta rzadko kiedy wyszukuje wedle zasad słownika języka polskiego. Zapytania do wyszukiwarki zbudowane są z wielu fraz, mają postać zdań, ciągów wyrazów, często z błędami i pomyłkami. Aby ustrzec saldo konta przed stratami warto zadbać o długą listę słów wykluczających. Od dziś jedną dla całego konta i wszystkich kampanii AdWords. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:40 min 14.12.2010 Google Market Finder, czyli Narzędzie Analizy Rynków to kolejne narzędzie pomocne w ustalaniu celów i strategii marketingowych w Internecie. Wykorzystuje zalety Narzędzia propozycji słów kluczowych, dodając możliwości Google Tłumacza. Google, trochę prowokacyjnie, na swoich stronach przedstawia ideę, jaka przyświecała stworzeniu tego narzędzia: „There are 1.9 billion Internet users worldwide. Wouldn’t you like to add them as customers” Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700