Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Matt Cutts i kilka porad SEO z konferencji PubCon 2010

Opublikowano: 26-11-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min

Podczas tegorocznej konferencji PubCon poświęconej marketingowi w wyszukiwarkach i mediach społecznych, jednym z prelegentów był Matt Cutts, pracownik działu Search Quality w Google. W konferencji wziął udział Barry Schwartz, który w serwisie Searchengineland.com zebrał najważniejsze wątki poruszone przez Matta:

1.Czterokrotnie zwiększono priorytet sprawdzania zgłoszeń do Spam reports.
2.Gogle wyjaśnia, że większa ilość spamu w wynikach wyszukiwania jest spowodowana przeniesieniem zasobów z walki ze spamem do innych projektów. Jednocześnie zapowiada jednak, że sytuacja ta się zmieni, ponieważ na ten cel zostanie przeznaczone więcej środków.
3.Gogle zmniejszył o 90% liczbę zhakowanych witryn wyświetlanych w wynikach wyszukiwania.
4.Wkrótce w Narzędziach dla Webmasterów Google zostanie wprowadzona nowa opcja powiadomień dotycząca obecności spamu na stronie, m.in. wyświetli ostrzeżenia zaparkowanym domenom.
5.Matt zaleca pozycjonerom, aby nie skupiać głównej uwagi na rozgryzaniu algorytmów Google, lecz przewidywać w jakim kierunku zmierza Google.
6.Matt wspomniał, że istnieje większe prawdopodobieństwo kliknięcia przez użytkownika pierwszego linka umieszczonego w artykule w porównaniu z linkiem znajdującym się na dole tekstu. Najprawdopodobniej była to sugestia, że czynnik ten jest istotny również w algorytmach Google.
7.Gogle nie uwzględnia tagu canonical w sytuacjach, gdy mógłby działać na niekorzyść witryny, np. gdy stroną kanoniczną jest strona błędu 404.
8.Google bierze pod uwagę 200 czynników w określaniu rankingów, przy czym każdy z nich może mieć ponad 50 różnych wersji.
9.Google ma zwiększyć prace nad eliminowaniem spamu w usługach: Miejsca Google i Android Market.
10.Google będzie analizował, dlaczego serwisy, których domena zawiera wyrażenia kluczowe, rankingują tak wysoko.
11.Google będzie budować nowe, płatne narzędzie, za pomocą którego możliwe będzie blokowanie płatnych linków umieszczonych na stronie, pozostałe zaś (niepłatne) dostaną szansę na zyskanie "link juice".

Jeden ze slajdów prezentacji Matta, pokazujący 9 sugestii odnośnie SEO:


Źródło: SearchEngineLand

 

Autor
Karolina Grzesiak
Ocena artykułu
4.25 - (8 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się