
Agencja planowania i zakupu mediów GroupM przewiduje, że już niebawem Internet prześcignie telewizję, radio oraz prasę pod względem wielkości inwestycji na reklamę. Jest to naturalne zjawisko związane z popularyzowaniem się sieci i ciągłym wzrostem dostępu do Internetu w społeczeństwie. Zapraszamy do bardziej szczegółowego zapoznania się z prognozami GroupM.

Właściwe sformułowanie treści linku sponsorowanego to klucz do sukcesu – chwytliwa reklama „uwodzi” internautę. Typowa reklama tekstowa AdWords zbudowana jest – jak wiadomo na podstawie poprzednich lekcji - z kilku komponentów: Nagłówek (25 znaków włącznie ze spacjami): Opis (dwa wiersze po 35 znaków włącznie ze spacjami każdy) Wyświetlany adres URL (35 znaków włącznie ze spacjami).

Bezkonkurencyjne zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce, zdystansowanie dużych konkurentów, wizerunek lidera, pozyskanie szerokiego grona klientów i partnerów – to nie jest proste. Co nie oznacza, że nie jest możliwe. Jaki jest zatem przepis na sukces? Agencja Wspierania Inicjatyw Lokalnych zawdzięcza te osiągnięcia między innymi decyzji o wypozycjonowaniu strony.


Nowoczesne technologie, takie jak choćby Flash, pozwalają na osiągnięcie zachwycających efektów wizualnych. Czy jednak banner – metoda analogiczna do tradycyjnych form reklamy – rzeczywiście jest najlepszym wyborem w przypadku sieci? Naszym zdaniem w świecie Internetu należy postawić na interaktywność – nie dotrzemy do wszystkich – powinniśmy dotrzeć przede wszystkim do tych, którzy szukają naszych usług.

Kto myślał, że pozostaje w sieci anonimowy i jest nie do namierzenia, tkwi w ogromnym błędzie. Google ma bowiem kilka sprawdzonych sposobów, by ustalić lokalizację danego użytkownika – na podstawie domeny, adresu IP, analizy zapytania, a także ustawienia języka. Dzięki temu można zlokalizować pożądanych przez reklamodawcę użytkowników i zdecydować o wyświetlaniu reklam niektórym z nich.

Pisanie tekstów na strony internetowe to nie lada wyzwanie. Teksty takie nie tylko muszą być stylistycznie nienaganne i marketingowo skuteczne – muszą one także spełniać formalne wymogi, które pozwalają stronie www być zauważoną przez wyszukiwarki. Piszemy o tym, czym jest SEO copywriting oraz dlaczego optymalizacja tekstów pod kątem wyszukiwarek nie jest łatwym kawałkiem chleba.

Miliony komputerów na całym świecie, codziennie łączy się za pośrednictwem sieci Internet, by umożliwić nam nowoczesną komunikację. By było to możliwe, niezbędne są pewne uniwersalne konwencje, konstytuujące ich skuteczną integracje w globalną sieć. Skąd biorą się światowe standardy w internecie? Dlaczego ich nieprzestrzeganie jest nieopłacalne? Kto właściwie odpowiada za ich ustanawianie? Staramy się przybliżyć Państwu to zagadnienie, odpowiadając na powyższe pytania.

To już koniec! Ale każdy koniec oznacza też początek czegoś nowego! Minął termin nadsyłania rozwiązań w ramach konkursu „Grasz o staż”. Prace zostaną rzetelnie sprawdzone, a autorów najciekawszych pomysłów zaprosimy do II etapu. Spodziewajcie się zatem telefonów od Sunrise System. Mocno trzymamy kciuki i z niecierpliwością czekamy na poznanie efektów Waszej pracy!

Używają jej codziennie miliony użytkowników, wprowadzając najrozmaitsze zapytania. Tworzy porządek i umożliwia nawigację po miliardach dokumentów opublikowanych w sieci Internet. Czym właściwie jest Google? Jak powstało? Skąd wzięła się nazwa? Jakie jest motto i misja firmy? Udzielamy odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące najpopularniejszej wyszukiwarki świata.

Jak dotrzeć z kampanią reklamową do międzynarodowego grona odbiorców? Niestety, Google nie zrobi tego za nas. Musimy sformułować tekst reklamy w kilku językach oraz kierować odpowiednią reklamę do użytkowników danego języka. Na szczęście Google AdWords umożliwia nam strategię międzynarodowego kierowania kampanii. Jak się za to zabrać? Przygotowaliśmy kilka cennych wskazówek.

W przypadku firm o zasięgu regionalnym warto postawić na skierowanie kampanii reklamowej do użytkowników z konkretnego obszaru. Dzięki temu nasza reklama dotrze do węższego grona odbiorców, ale daje to szansę na to, że reklama trafi do większej grupy potencjalnych klientów. Oznacza to, że kampania stanie się bardziej efektywna – a o to właśnie chodzi w Google AdWords!