Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Trochę ruchu... - formaty reklam w kampanii Google AdWords

Opublikowano: 27-05-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

Obok sprawdzonego typu linku sponsorowanego, jakim jest reklama tekstowa, kreując kampanię w wyszukiwarce można tworzyć bardziej dynamiczne reklamy, wykorzystujące szeroko rozumiana grafikę. Generalizując, można wyróżnić następujące formaty reklamowe:

  • Reklamy graficzne
  • Reklamy animowane
  • Reklamy wideo
  • Reklamy lokalne
  • Reklamy na telefon komórkowy

Przy doborze formatu, należy kierować się jedną złotą zasadą: logicznemu powiązaniu formy i treści: reklama musi mieć ścisły związek z promowaną ofertą oraz w sposób zrozumiały instruować użytkownika, co powinien zrobić na stronie docelowej. Różne formaty pozwalają na urozmaicenie kampanii tworzonej przez grupę reklam. Google zawsze wyświetli tę, która najtrafniej odpowiada wpisanym wyrażeniom kluczowym - różnorodność zwiększa zatem szanse trafienia do wielu zainteresowanych użytkowników. W każdej grupie reklam warto przynajmniej jedną z nich sformułować w formie tekstu - wyszukiwarka w końcu najbardziej lubi słowa...

Cechy wyróżniające poszczególne formaty reklamowe najlepiej widać w poniższym zestawieniu:

 Witryny z treściąWitryny wyszukiwaniaReklamy kierowane na miejsca wyświetlania reklamKampanie kierowane na słowa kluczoweTekstoweGraficzne
Reklamy tekstoweXXXXX 
Reklamy graficzneX XX X
Reklamy wideoX XX X
Reklamy lokalne X XX 
Reklamy na telefon komórkowy X XX 

Istnieje także możliwość tworzenia rozszerzonej reklamy tekstowej, która samodzielnie wypełni całe miejsce reklamowe. Poszerzenie nie polega na większej liczbie znaków, lecz powiększeniu czcionki i układu graficznego. Niekiedy reklama tekstowa jest rozszerzana automatycznie. Dzieje się tak, gdy program AdWords ustali, że cena, trafność oraz inne czynniki kwalifikują reklamę do zajęcia całego miejsca reklamowego. Rozszerzona reklama może być wyświetlana w sieci stron z treścią Google (ale nie na stronach wyników wyszukiwania) - wystarczy, że jest kierowana na miejsca wyświetlania reklam lub na słowa kluczowe.

Naturalnie, decyzja co do formatu reklamy musi być przemyślana i uwzględniać nie tylko to, co reklamodawca uzna za atrakcyjne, lecz także upodobania internautów. Faktem jest, ze większość z nich to typowi wzrokowcy i komponenty graficzne służą przyciągnięciu ich uwagi. Z drugiej strony warto jednak dbać o przychylność robotów sieciowych. A one chcą tekstu. Ten dylemat każdorazowo pomaga rozstrzygnąć profesjonaliści - certyfikowani specjaliści Google.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się