Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

A rynek SEM wciąż rośnie

Opublikowano: 19-10-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min

Niech przemówią liczby. Google tylko w trzecim kwartale tego roku zarobiło ponad 7 miliardów 290 milionów dolarów. Po odliczeniu podatków, pensji dla 23 331 pracowników, opłaceniu prądu i wszystkich innych zobowiązań firmy (w tym darmowych obiadów dla wszystkich) daje to na czysto zysk w wysokości 2 miliardów 170 milionów dolarów w ciągu trzech miesięcy 2010 roku. Dla porównania zysk amerykańskiego koncernu internetowego wzrósł o około 23% względem analogicznego okresu 2009 roku.

Jak przekłada się to na nasz rynek? Nie mamy w Polsce tak potężnej firmy, mało tego w mniejszym lub większym stopniu opieramy swoje przychody na współpracy z Google – w ramach kampanii AdWords. Jak do tej pory, w 2010 roku w Polsce na reklamę internetową wydano około 777 milionów złotych - poinformował IAB Polska. Najbardziej na udziałach w przychodach z reklamy w sieci zyskał SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych.

W rankingu form reklamy w Internecie nadal prym wiedzie display. Jednak w porównaniu do roku 2009 reklama bannerowa traci na rzecz właśnie marketingu witryn w Google, Bingu i polskich wyszukiwarkach. Cała branża SEM zanotowała ponad 30% wzrost przychodów.

Jak dzieliliśmy tort zysków reklamy internetowej w pierwszej połowie 2010 roku?


Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
2.50 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się