Ikona 02:00 min Ikona 08.10.2010

ComScore – pierwszy, kontrowersyjny raport dotyczący polskiego Internetu

ComScore – jedna z najpopularniejszych na świecie firm zajmujących się badaniem mediów oraz Internetu po raz pierwszy wzięła pod lupę kondycję sieci na polskim rynku. Z danych zaprezentowanych przez comScore wynika, że w Polsce z Internetu korzysta 17, 8 miliona Internautów w wieku co najmniej 15 lat. Dane te nieco odbiegają od informacji prezentowanych przez dotychczas jedyną na polskim rynku firmę badawczą – Megapanel PBI Gemius, która w swoim raporcie liczbę internautów określiła jako 16, 5 miliona. Zgodnie z raportem comScore najchętniej odwiedzanymi w Polsce witrynami są strony należące do Google, w tym popularny YouTube. W serwisów giganta z Mountain View korzysta 17, 2 mln wszystkich internautów. W czołówce comScore uplasowały się również strony MIH Limited, do których należą między innymi Allegro, GG Network czy Bankier.pl z wynikiem 14,2 mln osób, a także nasz rodzimy serwis społecznościowy Nasza Klasa, który zaskarbił sobie sympatię 13,8 mln Internatów. Na dalszych pozycjach znalazły się między innymi: Grupa Onet, Wirtualna Polska, Grupa o2, a także Interia i Agora. Raport wskazuje na jeszcze jedną ciekawą rzecz. Otóż, okazuje się, że polscy Internauci są najaktywniejszymi użytkownikami wyszukiwarek w całej Europie. Podczas gdy średnia europejska liczba wyszukiwań wynosi 116,3 wyszukiwań przypadających na jedną osobę, w Polsce wynosi ona 156,8. Na drugim miejscu uplasowali się Brytyjczycy z liczbą 143,8 wyszukiwań, a na trzecim mieszkańcy Finlandii z liczbą 140,8 zapytań. Raport comScore wywołał liczne kontrowersje związane z opublikowanym rankingiem najpopularniejszych stron internetowych, wynikające przede wszystkim z faktu, że amerykańska firma badawcza nie dokonała odpowiedniego podziału na grupy oraz indywidualne domeny, tak jak ma to miejsce w przypadku raportów tworzonych przez Megapanel. W efekcie w rankingu comScore znalazł się taki serwis jak ZUMI, który nie został zaliczony do Grupy Onet, natomiast wszystkie serwisy MIH Limited liczone były razem. Taka sama sytuacja miała miejsce w przypadku serwisu YouTube, który został policzony jako część Google, natomiast serwis Vevo pojawia się oddzielnie, chociaż w Polsce funkcjonuje on pod domeną You Tube. Gorące dyskusje wzbudziła także wysoka pozycja witryny info.pl, która przynajmniej na razie, nie istnieje w polskim Internecie. Źródło: Gazeta Wyborcza, Wirtualnemedia

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 12.10.2010 Czy coś nowego pojawiło się ostatnio w najbardziej znanej na świecie wyszukiwarce internetowej? Oczywiście, Google nie robi sobie przerw i wciąż wprowadza zmiany! Niedawno zauważyliśmy nową opcję, jaką jest Google Instant. Po zalogowaniu się na swoje konto możemy również zauważyć strzałkę widniejącą przy pierwszym wyniku w wyszukiwarce. Co to wszystko oznacza? Zapraszamy do zapoznania się z naszymi spostrzeżeniami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:10 min 19.10.2010 Niech przemówią liczby. Google tylko w trzecim kwartale tego roku zarobiło ponad 7 miliardów 290 milionów dolarów. Po odliczeniu podatków, pensji dla 23 331 pracowników, opłaceniu prądu i wszystkich innych zobowiązań firmy (w tym darmowych obiadów dla wszystkich) daje to na czysto zysk w wysokości 2 miliardów 170 milionów dolarów w ciągu trzech miesięcy 2010 roku. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:00 min 30.09.2010 Do pozycjonowania stron www teoretycznie wystarczy komputer i informatyk orientujący się w sprytnych "sposobach na Google". Sztuczne zwiększanie parametru PageRank, systemy wymiany linków, agresywne i nieprzemyślane linkowanie, ukrywanie słów kluczowych w kolorze tła, niezgodne z wytycznymi optymalizowanie kodów strony - te i inne metody, mimo konsekwencji w postaci filtrów i banów, wciąż znajdują zwolenników. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700