Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Zagląda tam i wnuczka, i babcia...

Opublikowano: 27-05-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Czy pamiętacie wątek internetowy w jednej z polskich rodzinnych telenowel, gdzie seniorzy rodu namiętnie grają w internetowe szachy? Przywołuję ten medialny przykład, bo ilustruje on nowy trend w odbiorze najnowocześniejszego medium: już nie tylko młodzi ludzie są nowocześni. Z Internetu coraz chętniej korzystają także starsze pokolenia.

Preferencje odbiorców odnośnie typu mediów to obiekt częstych badań. Bardzo cenna informacja o tym, z jakich kanałów komunikacyjnych najchętniej korzystamy, może wyznaczać kierunki rozwoju i spadki różnych form społecznego komunikowania. Badaniem mass mediów zajmują się m. in. Nielsen Media Research, Television Bureau of Advertising.

Wyniki ich analiz wskazują, że - jak można się było spodziewać - najbardziej popularnymi mediami w dzisiejszych czasach są telewizja i Internet. Dlatego to im przede wszystkim należy się przyjrzeć. Co mówią liczby? Jeszcze 2 lata temu respondenci w wieku od 18 do 34 lat oglądali TV o 2 godz. 17 minut dłużej niż przeglądali zasoby sieciowe. Ale już najnowsze badania wskazują na zminimalizowanie tej różnicy do 1 godziny.

Z przeprowadzonych rozpoznań wynika, iż surfowanie w Internecie staje się coraz bardziej popularne. Ekspansja Sieci w Polsce jest bardzo dynamiczna. Wprost proporcjonalnie do czasu poświęcanego obu typom mediów, maleje różnica pomiędzy zainteresowaniem telewizją i Internetem. JupiterResearch i Ipsos zbadali amerykańskich użytkowników mediów. Artykuł, z którego czerpałam informacje, wskazuje na to, że najlepszą grupą odbiorców wg badań przeprowadzonych na amerykańskich respondentach jest grupa wiekowa 18-24 lat. Wciągu tygodnia surfowanie po Internecie zajmuje im 2 godziny więcej niż oglądanie TV. Te informacje dowodzą faktu, iż podobnego wzrostu możemy spodziewać się i w Polsce.

Badanie internautów
Źródło: Katedra Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie, badanie.ae.krakow.pl



Zastanawiając się nad wzrostem roli Internetu możemy zauważyć, że Sieć zawiera w sobie coraz więcej telewizji. Interaktywne programy są czasem lepszej jakości niż te dostępne w odbiornikach TV. Dlatego coraz więcej nie tylko młodych ludzi, ale również starszych odbiorców, podchodzących nieufnie do nowości, bardzo interesuje się Internetem.

Źródło:
www.wirtualnemedia.pl

 

Autor
Sunrise System
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się