Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Ostatnio wprowadzone udogodnienia w Narzędziach dla Webmasterów Google

Opublikowano: 06-09-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min

 

Nowa funkcja powiadomień o witrynie od Google Gdy Google podczas indeksowania witryny napotyka różnego rodzaju problemy (np. błędy HTTP, adresy nieosiągalne czy zablokowane w pliku robots.txt) informacja ta jest wyświetlana w sekcji „Błędy indeksowania”.

Teraz, dodatkowo po dostrzeżeniu znacznego wzrostu liczby błędów indeksowania określonej strony, na konto zweryfikowanego właściciela witryny zostaje wysłana wiadomość zawierająca informację, jakie błędy wykryto wraz z przykładami adresów do zdiagnozowania. Zawiadomienia te mają za zadanie ostrzegać o potencjalnych problemach związanych z indeksowaniem serwisu.

Nowy sposób zarządzania wiadomościami

Kilka dni temu w Narzędziach dla Webmasterów Google została dodana nowa zakładka 'Wiadomości', zawierająca wiadomości dotyczące określonej witryny. Oczywiście funkcja ta jest nadal dostępna na stronie głównej. Mamy więc teraz większą swobodę, jeśli chodzi o wybór sposobu wyświetlania wiadomości (wiadomości dotyczące wszystkich zweryfikowanych witryn na jednej stronie, bądź tylko dla wybranej witryny). Dodatkowo spośród wiadomości wyodrębnione zostały alerty, czyli ostrzeżenia o problemach związanych z indeksowaniem serwisu, o których pisałam wyżej. Alerty są oznaczane ikoną, by można je w łatwy i szybki sposób odróżnić od innych wiadomości.

Monitorowanie błędów Video Sitemap w GWT

Oprócz błędów indeksowania serwisu, mamy już możliwość monitorowania błędów mapy witryny wideo. Informacje o błędach dostępne są w raporcie „Video Sitemap” w sekcji Laboratorium. Przykładem sygnalizowanych problemów w mapie witryny może być blokowanie w pliku robots.txt adresów URL uwzględnionych w mapie, czy nieprawidłowe wymiary plików wideo (zbyt małe są odrzucane).

Zapraszamy do lektury naszych poprzednich artykułów dotyczących map witryny wideo:

Mapy witryny wideo – część 1

Mapy witryny wideo – część 2 – protokół Sitemap

mRSS zamiast mapy wideo 

Nowy sposób weryfikacji witryny

Do tej pory możliwe były trzy metody weryfikacji witryny w Narzędziach dla Webmasterów Google. Można było potwierdzić, że jest się właścicielem witryny poprzez: - plik weryfikacyjny, - meta tag, - rekord DNS. Od niedawna istnieje możliwość weryfikacji własności za pomocą kodu śledzenia Google Analytics. Jest to przede wszystkim uproszczenie dla posiadaczy statystyk. Sprowadza się bowiem do jednego kliknięcia. Ten sposób weryfikacji dostępny jest jednak pod dwoma warunkami: - na stronie musi być umieszczony asynchroniczny kod JavaScript, - użytkownik musi być administratorem któregokolwiek ze znalezionych profili witryny Google Analytics.

Nie zmienia to faktu, że po zweryfikowaniu w GWT można w łatwy i szybki sposób na stronie szczegółów weryfikacji dodać kolejnych właścicieli.

Nowy interfejs strony weryfikacyjnej

Oprócz nowego sposobu weryfikacji witryny Google wprowadził bardziej przejrzysty interfejs do weryfikacji. Nowa strona weryfikacyjna zawiera więcej informacji o każdej z dostępnych metod.

Źródło: GoogleWebmasterCentral

 

Autor
Karolina Grzesiak
Ocena artykułu
4.50 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się