Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Raporty w AdWords na nowo

Opublikowano: 01-09-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 2:40 min

Od dłuższego czasu Google informowało, że Centrum Raportów dostępne na karcie Raportowanie zostanie zlikwidowane, a szczegółowe statystyki AdWords będziemy przeglądać na karcie Kampanie. W chwili obecnej w Centrum Raportów nie można wygenerować już zestawień obejmujących:

– skuteczność grupy reklam
– skuteczność całej kampanii
– skuteczność całego konta

Wszystkie powyższe rodzaje raportów zostały przeniesione na wspomnianą kartę Kampanie. Pierwszą istotną zmianą w raportach AdWords jest ich rozdzielenie na kolejne Karty Kampanii. Raporty dotyczące skuteczności konta znajdują się... po kliknięciu w link „Wszystkie kampanie online”. Aby uporządkować, a następnie wyeksportować raport skuteczności do pliku należy przejść do karty „Rozmiary”i tam dokonać potrzebnych korekt filtrów i kolumn. Raporty dotyczące skuteczności kampanii dostępne są na karcie Kampanie. Ciekawą nowością jest zestawienie strat udziału w wyświetleniach – przez zbyt nisko określony budżet oraz statystyki strat udziały w wyświetleniach – poprzez zbyt niską pozycję linków w rankingu reklam. Kolejny zestawienie – raport dotyczący grup reklam – można wyeksponować po przejściu do karty Grupy reklam. Aby przedstawić i pobrać jedynie wybrane dane należy skonfigurować filtr „Kampanie/grupy reklam. Raport dotyczący miejsc docelowych/słów kluczowych dostępny jest na karcie Słowa kluczowe.

Kolejne raporty dostępne są w:

– raport dotyczący reklamy dostępny jest na karcie Reklamy
– raport dotyczące adresów URL dostępny jest na karcie Rozmiary (karta opcjonalna)
– raporty skuteczności miejsc docelowych dostępne są na karcie Sieci
– raporty demograficzne na karcie Rozmiary – Widok – Demografia
– raporty wyszukiwanych haseł znajdują się na karcie Słowa kluczowe – Zobacz wyszukiwane hasła – Wszystkie

Wiedza o tym podziale jest o tyle istotna, że eksportowanie wybranych raportów do pliku jest możliwe jedynie po odnalezieniu odpowiedniej ścieżki do zestawienia.

Zmiany zakresu danych, w przypadku wszystkich raportów dokonuje się w prawym górnym rogu. Wszelkie zmiany, takie jak nadanie filtrów czy uściślenia danych według indywidualnych priorytetów, dokonuje się pod Kartami w zakładce Kolumny. Eksportu wybranego raportu dokonuje się w tym samym szyku linków po kliknięciu w „pobierz raport”. W tej chwili można przedstawić raport w formatach: csv programu Exel, .csv, .tsv, .xml, .pdf, .csv w formacie skompresowanym .gz i xml.gz. Wszystkie wyeksportowane raporty są zapisywane na Panelu sterowania i bibliotece. I co warte podkreślenia można w tym miejscu zapisać do 100 raportów (w Centrum Raportów dostępnych było „jedynie” ostatnich 15 wygenerowanych raportów).

Przeniesienie statystyk z Centrum Raportów na karty Konta pozwala obserwować wszystkie dane w jednym miejscu. Od szybkości nawigacji oraz – co najistotniejsze – umiejętności agregowania i analizy danych zależy czy ta zmiana przyniesie zakładane korzyści – zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii linków sponsorowanych.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
3.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się