Ikona 02:40 min Ikona 01.09.2010

Od dłuższego czasu Google informowało, że Centrum Raportów dostępne na karcie Raportowanie zostanie zlikwidowane, a szczegółowe statystyki AdWords będziemy przeglądać na karcie Kampanie. W chwili obecnej w Centrum Raportów nie można wygenerować już zestawień obejmujących:

– skuteczność grupy reklam – skuteczność całej kampanii – skuteczność całego konta

 

Zmiany w dostępie do statystyk AdWords

 

Wszystkie powyższe rodzaje raportów zostały przeniesione na wspomnianą kartę Kampanie. Pierwszą istotną zmianą w raportach AdWords jest ich rozdzielenie na kolejne Karty Kampanii. Raporty dotyczące skuteczności konta znajdują się… po kliknięciu w link „Wszystkie kampanie online”. Aby uporządkować, a następnie wyeksportować raport skuteczności do pliku należy przejść do karty „Rozmiary”i tam dokonać potrzebnych korekt filtrów i kolumn. Raporty dotyczące skuteczności kampanii dostępne są na karcie Kampanie. Ciekawą nowością jest zestawienie strat udziału w wyświetleniach – przez zbyt nisko określony budżet oraz statystyki strat udziały w wyświetleniach – poprzez zbyt niską pozycję linków w rankingu reklam. Kolejny zestawienie – raport dotyczący grup reklam – można wyeksponować po przejściu do karty Grupy reklam. Aby przedstawić i pobrać jedynie wybrane dane należy skonfigurować filtr „Kampanie/grupy reklam. Raport dotyczący miejsc docelowych/słów kluczowych dostępny jest na karcie Słowa kluczowe.

Kolejne raporty dostępne są w:

– raport dotyczący reklamy dostępny jest na karcie Reklamy – raport dotyczące adresów URL dostępny jest na karcie Rozmiary (karta opcjonalna) – raporty skuteczności miejsc docelowych dostępne są na karcie Sieci – raporty demograficzne na karcie Rozmiary – Widok – Demografia – raporty wyszukiwanych haseł znajdują się na karcie Słowa kluczowe – Zobacz wyszukiwane hasła – Wszystkie

Wiedza o tym podziale jest o tyle istotna, że eksportowanie wybranych raportów do pliku jest możliwe jedynie po odnalezieniu odpowiedniej ścieżki do zestawienia.

 

Nowy układ raportów w AdWords

 

Zmiany zakresu danych, w przypadku wszystkich raportów dokonuje się w prawym górnym rogu. Wszelkie zmiany, takie jak nadanie filtrów czy uściślenia danych według indywidualnych priorytetów, dokonuje się pod Kartami w zakładce Kolumny. Eksportu wybranego raportu dokonuje się w tym samym szyku linków po kliknięciu w „pobierz raport”. W tej chwili można przedstawić raport w formatach: csv programu Exel, .csv, .tsv, .xml, .pdf, .csv w formacie skompresowanym .gz i xml.gz. Wszystkie wyeksportowane raporty są zapisywane na Panelu sterowania i bibliotece. I co warte podkreślenia można w tym miejscu zapisać do 100 raportów (w Centrum Raportów dostępnych było „jedynie” ostatnich 15 wygenerowanych raportów).

Przeniesienie statystyk z Centrum Raportów na karty Konta pozwala obserwować wszystkie dane w jednym miejscu. Od szybkości nawigacji oraz – co najistotniejsze – umiejętności agregowania i analizy danych zależy czy ta zmiana przyniesie zakładane korzyści – zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii linków sponsorowanych.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego nie widzę moich reklam? Ikona 03:00 min 09.09.2010 W jaki sposób działają kampanie AdWords? Dlaczego w trakcie ich trwania czasem zdarza się, że reklamy nie są widoczne - mimo tego, że prowadzona kampania jest aktywna? Powodów takiej sytuacji może być kilka. W naszym artykule przedstawiamy najczęstsze przyczyny niewyświetlania się reklam AdWords, a także możliwe sposoby rozwiązania zaistniałego problemu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak kierować reklamy na strony docelowe? Ikona 02:40 min 30.11.2010 Google udostępni użytkownikom w najbliższych czasie nowe narzędzie AdWords, ułatwiające kierowanie reklam na strony partnerskie. Narzędzie kierowania kontekstowego (Contextual targeting tool), wskaże słowa kluczowe warte zastosowania w kampaniach na stronach z treścią. Ułatwi to rozróżnienie kampanii w wyszukiwarce z tą prowadzoną na stronach partnerskich. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklama w wyszukiwarce grafiki Google Ikona 01:55 min 05.08.2010 Baza grafik wyszukiwarki Google stale rośnie - obecnie znajduje się w niej blisko 10 miliardów zdjęć. Nic więc dziwnego, że jest rozbudowywana o nowe elementy, takie jak katalogowanie grafik, sposób ich wyświetlania czy też bardziej intuicyjne wyszukiwanie. Jednak Google szykuje jeszcze jedną zmianę - możliwość wykorzystania reklamy właśnie w wyszukiwarce obrazów. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700